نصب و راه اندازی سیستم تلفن داخلی

سیستم تلفن داخلی مانند یک مخابرات محلی عمل می‌کند و خطوط شهری مجموعه‌های کاری را مدیریت کرده و آن‌ها را در اختیار همه کارمندان قرار می‌دهد. بنابراین به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب و کار، نیازمند توجه ویژه مدیران است.

برای راه‌اندازی این سیستم به تجهیزات مختلفی نیاز است که باید با دقت و تخصص کافی، نصب شوند. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، استفاده از دستگاه و تلفن‌های سانترال پاناسونیک است.

نصب و راه اندازی سانترال

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم شما عزیزان را با مراحل نصب و راه‌اندازی یک سیستم تلفن داخلی در مجموعه‌های کاری کوچک و بزرگ آشنا کنیم. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

دستگاه سانترال ؛ هسته اصلی یک سیستم تلفن

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن، قبل از هر چیز، به یک سرور مرکزی نیاز دارید که بتواند خطوط شهری را دریافت کرده و داخلی‌های مختلف را به سر میز کارمندان و تلفن‌های سانترال، هدایت کند.

دستگاه سانترال هسته اصلی مرکز تلفن

یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه، دستگاه سانترال پاناسونیک است. این دستگاه‌ها در ظرفیت‌های مختلف و با کاربری‌های گوناگون، طراحی و روانه بازار می‌شوند. بنابراین هر کسب و کار بسته به نیازهایی که دارد، می‌تواند سانترال مناسب خود را خریداری و نصب نماید.

دستگاه‌های سانترال پاناسونیک بر اساس ظرفیت (تعداد خطوط شهری و داخلی‌های پشتیبانی شده) ظبقه‌بندی شده‌اند. دستگاه‌های کم ظرفیت برای کسب و کارهایی مناسب هستند که از خطوط شهری و کارمندان کمتری برخوردار هستند. این مراکز معمولا تا 8 خط شهری و 24 داخلی را پشتیبانی می‌کنند.

دستگاه دستگاه سانترال KX-TES824 در حال حاضر انتخاب اول بسیاری از مدیران مجموعه‌های کاری کوچک و متوسط است. این سانترال 8 خط شهری را در بهترین ظرفیت خود پشتیبانی می‌کند و تا 24 داخلی را هم در اختیار کارمندان قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، کسب و کارهای بزرگ معمولا سراغ مدل‌های پرظرفیت پاناسونیک می‌روند. این دستگاه‌ها تنوع بسیار بیشتری دارند و به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه تقسیم‌بندی می‌شوند.

سانترال‌های آنالوگ شامل دستگاه KX-TDA100 و دستگاه KX-TDE600 و سایر مدل‌های سری TDA و TDE پاناسونیک می‌شوند. این درحالیست که سری NS از جمله مدل KX-NS1000 به عنوان سانترال‌های تحت شبکه شناخته می‌شوند.

بنابراین اول قدم شما در راه‌اندازی یک سیستم تلفن داخلی شناسایی ظرفیت‌ها و نیازهای کسب و کار خود و در نهایت، انتخاب و خرید یک سانترال پاناسونیک مناسب است.

توجه: در صورتی که برای انتخاب دستگاه سانترال خود نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره دارید، می‌توانید روی کارشناسان فروش ایده آل گستر حساب کنید. همکاران ما تمامی اطلاعات لازم را به صورت کاملا تخصصی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهند.

ایده آل گستر نمایندگی سانترال پاناسونیک در ایران

برای خرید دستگاه‌های سانترال پاناسونیک، هیچ نامی معتبرتر و قابل اطمینان‌تر از ایده آل گستر نیست. ما بیش از دو دهه است که در زمینه نصب و راه‌اندازی انواع مراکز تلفن به وسیله سانترال‌های پاناسونیک، در کنار شما عزیزان حضور داریم.

بعد از مراجعه به ایده آل گستر می‌توانید با کارشناسان فروش ما مشورت کرده و کلیه اطلاعات کسب و کار خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید. سپس همکاران ما بهترین مدل‌ را بر اساس نیازهای شما معرفی می‌کنند.

از طرفی دیگر، با خرید از ایده آل گستر خیال شما از اورجینال بودن محصولی که خریداری کرده‌اید، کاملا راحت و آسوده خواهد بود. زیرا تمامی تجهیزات مخابراتی که ما به مشتریان خود عرضه می‌‎کنیم، دارای لیبل و برچسب اختصاصی Panasonic هستند.

گارانتی 1 ساله کلیه محصولات از جمله انواع دستگاه‌های سانترال پاناسونیک هم یکی دیگر از خدمات ما به شما عزیزان است. لازم به ذکر است که ضمانت‌نامه روی سربرگ رسمی شرکت ایده آل گستر ثبت شده و دارای ارزش قانونی کامل است.

برای راه‌اندازی سانترال‌ پاناسونیک هم می‌توانید به همکاران ما در واحد فنی اعتماد کنید. کارشناسان و تکنسین‌های ایده آل گستر با کسب سال‌ها تجربه در این زمینه، کلیه مراحل سخت و افزاری و نرم افزاری نصب مرکز تلفن را با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن، انجام می‌دهند.

تلفن‌ های سانترال و نقش آن ها در سیستم تلفن داخلی

تا این‌جا و با نصب و راه‌اندازی دستگاه مرکزی، خطوط شهری شما مدیریت شده و داخلی‌ها آماده هستند. اما برای استفاده از این خطوط داخلی، به تلفن‌ سانترال پاناسونیک نیاز دارید که در این قسمت، به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

به طور کلی، تلفن سانترال نوعی تلفن ثابت است که در مجموعه‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت مستقیم، به خط تلفن مخابرات متصل نمی‌شود. این دستگاه بر اساس کاربری، به انواع زیر تقسیم می‌شود:

  • آنالوگ
  • هیبرید
  • دیجیتال
  • تحت شبکه

این‌که از کدام یک از تلفن‌های بالا باید استفاده کنید، به مدل دستگاه سانترال شما بستگی دارد. در صورتی که مرکز تلفن شما از داخلی‌های آنالوگ پشتیبانی کند، می‌توانید از تلفن‌های معمولی (که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند) در کسب و کار خود استفاده کنید.

نکته: کارمندان ساده که نیازی به استفاده از قابلیت‌های پیشرفته مرکز تلفن (از قبیل ترانسفر، هولد، کنفرانس و …) ندارد، می‌توانند از خطوط داخلی آنالوگ و تلفن‌های معمولی هم کار خود را راه بیندازند.

تلفن‌های دیجیتال و هیبرید در بسیاری از مراکز تلفن پاناسونیک قابل استفاده هستند. این تلفن‌ها از قابلیت‌های پیشرفته‌ پشتیبانی می‌کنند و برای اپراتورها، مدیران، کارمندان شلوغ، مسئولان فروش و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در نهایت داخلی‌های آی پی در سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک در دسترس هستند که برای استفاده از آن‌ها، به تلفن‌های تحت شبکه (SIP و IP) نیاز دارید.

در این زمینه هم می‌توانید روی مشاوره‌های کارشناسان ما در ایده آل گستر حساب کنید. بعد از بررسی دقیق وضعیت کسب و کار ، بهترین تلفن‌‌ها به شما عزیزان پیشنهاد خواهند شد.

خرید تلفن سانترال از ایده آل گستر 

همانند دستگاه‌های سانترال، انواع مختلف تلفن‌های سانترال پاناسونیک را هم به صورت انبوه می‌توانید از فروشگاه ایده آل گستر خریداری نمایید. کلیه این دستگاه‌ها به صورت کاملا اورجینال و همراه با گارانتی معتبر 1 ساله به شما عزیزان عرضه خواهند شد.

به طور کلی، تلفن‌های تحت شبکه پاناسونیک به دو دسته IP و SIP تقسیم می‌شوند. مدل‌های IP فقط در کنار سانترال‌های شرکت پاناسونیک قابل استفاده هستند. این در حالیست که مدل‌های SIP با هر مرکز تلفن و هر دستگاهی، سازگاری کامل دارند.

بنابراین بهتر است قبل از هر اقدامی در زمینه انتخاب و خرید تلفن‌های سانترال و تحت شبکه پاناسونیک، اطلاعات لازم را از کارشناسان فروش ایده آل گستر دریافت نمایید.

خدمات پس از فروش سیستم تلفن داخلی پاناسونیک

علاوه بر گارانتی 1 ساله کلیه محصولات، ایده آل گستر به عنوان مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک، خدمات پس از فروش متنوع دیگری را هم به مدیران کسب و کار عرضه می‌کند:

واحد تعمیرات ما با بهره‌گیری از مهندسین متخصص و همچنین جدیدترین تجهیزات و ابزارهای لازم، کلیه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه‌ها و تلفن‌های سانترال پاناسونیک را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت، به انجام می‌رسانند.

برخی از مشکلاتی که ممکن است عملکرد دستگاه سانترال پاناسونیک را با اختلال مواجه کنند، عبارتند از:

  • آب خوردگی
  • سوختن یا از کار افتادن پاور
  • از کار افتادن کارت خط شهری
  • قطع شدن کارت کالر آیدی

تلفن‌های سانترال پاناسونیک هم ممکن است با یک یا چند مورد از خرابی‌های زیر طرف شوند:

  • آب خوردگی
  • ضرب خوردگی
  • اختلال در صدا
  • شکستن یا سوختن صفحه نمایش

خوشبختانه هیچ کدام از این مشکلات نیست که در واحد تعمیرات ایده آل گستر راه‌حلی برای آن پیدا نشود! از طرفی دیگر، ما برای تعمیر انواع تجهیزات مخابراتی پاناسونیک، فقط و فقط از قطعات اورجینال استفاده می‌کنیم.

کلام آخر

وجود یک مرکز تلفن پویا و باکیفیت برای تمام کسب و کارها، یک ضرورت بزرگ و کلیدی محسوب می‌شود. تنها با وجود داشتن این مرکز است که می‌توانید خطوط شهری خود را مدیریت کرده و داخلی‌های مورد نظر را در اختیار کارمندان مختلف قرار دهید.

در این مقاله به بررسی نصب و راه‌اندازی سیستم تلفن داخلی پرداختیم. در صورتی که همچنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید، حتما با شماره تلفن 0218010 تماس بگیرید تا همکاران ما، شما را راهنمایی کنند.

3.3 | (3)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x