همه چیز در مورد خرید دزدگیر اماکن

متاسفانه در سالیان اخیر گزارش‌هایی که از سرقت از اماکن مسکونی و تجاری حکایت دارند، با افزایش چشمگیری مواجه شده است. همین اتفاق، اهمیت یک سیستم امنیتی را برای منازل و مغازه‌ها، بیش از پیش آشکار کرده است. از سویی دیگر، تنوع سیتم‌های دزگیر در بازار زیاد شده است و انتخاب یک گزینه مناسب، برای بسیاری از افراد، دشوار شده است. ما در این مقاله همه چیز را در رابطه با خرید دزدگیر اماکن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دزدگیر اماکن یکی از مهم‌ترین انواع سیستم‌های حفاظتی به شمار می‌رود. ساختار کلی این دستگاه‌ها به این صورت است که با استفاده از سنسورهای دقیق و حساس، ورود و خروج غیر مجاز را شناسایی می‌کنند. بلافاصله بعد از کشف یک تحرک غیر مجاز، آژیرهای دزدگیر اماکن به صدا در می‌آیند از این طریق همسایه‌ها و حتی خود شخص را در جریان قرار می‌دهند.

البته دزدگیرهای اماکن، علاوه بر آژیر خطر، می‌توانند از طریق خطوط تلفن و موبایل به شماره‌ای که قبلا برای آن‌ها تعریف شده است، اعلام سرقت کنند. سیستم‌های دزدگیر جدید، این قابلیت را دارند تا با استفاده از سیم‌کارت، گزارشات امنیتی را از طریق SMS به صاحب منزل یا مغازه اطلاع دهند. ویا از طریق کدهای تعریف شده ارسالی از راه دور امکان فعال کردن دزدگیر و یا غیر مسلح نمودن آنرا به کاربر میدهد.

اجزای تشکیل دهنده یک سیستم دزدگیر اماکن

یک دزدگیر اماکن از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. هر کدام از این قسمت‌ها، یک وظیفه مشخص و تعریف شده را بر عهده دارند:

دستگاه مرکزی

این دستگاه مغز متفکر سیستم امنیتی به شمار می‌رود. تمامی حسگر‌ها و سنسورهای چشمی و حرکتی در این دستگاه به هم مرتبط می‌شوند. همچنین تمامی سیم‌کشی‌های دزدگیر، از این دستگاه سرچشمه گرفته و بخش‌های مربوطه متصل می‌شوند. مواردی دیگری همچون وارد کردن رمز عبور برای دستگاه و ضبط پیغام صوتی نیز به وسیله دستگاه مرکزی صورت می‌گیرند.

همچنین در سیستم مدیریت هوشمند منازل معروف به BMS  میتوان دستگاه مرکزی دزدگیر را از طریق تجهیزات واسط به سیستم دوربین مدار بسته و سیستمهای کنترل درب اماکن متصل نمود. کنترل دستگاه مرکزی دزدگیر عمومآ از طریق ریموت کنترل صورت میگیرد. البته در پنل های پیشرفته تر دزدگیر اماکن سایلکس و دزدگیر اماکن بتا امکان کنترل از طریق کی پد و یا از راه دور توسط موبایلهای هوشمند وجود دارد.

دستگاه مرکزیاین دستگاه با استفاده از دو رشته سیم به منبع برق 220 ولت شهری وصل می‌شود. این کار به منظور تامین برق دستگاه و وسایل جانبی آن صورت می‌گیرد.

سنسورها

سنسورها وظیفه کنترل تردد را بر عهده می‌گیرند. چشم الکترونیک یا سنسورها همانند نگهبانان مجازی مکانها و فواصل تعیین شده ای هستن که تعیین میکنیم.

اهمیت این چشم الکترونیک ها به مانند اهمیت چشم در بدن انسان می باشد. چشم الکترونیک و دستگاه مرکزی دزدگیر مکمل هم هستند و یکی بدون دیگری سیستم حفاظتی را با نقص مواجه می کند. تکنولوژی بکار رفته در چشم دزدگیر با کمترین خطا و حساسیت بالا بهترین کمک کننده خواهد بود.

سنسورها معمولا بوسیله چهار رشته سیم که دو رشته جهت تغذیه برق سنسور و دو رشته جهت ارسال پیام باه دستگاه مرکزی وصل میشوند. ( از آنجایی که سنسورها در یک مدار و به صورت سری به هم متصل می‌شوند، هرچقد که تعداد آن‌ها بیشتر شود باز هم برای اتصال آن‌ها به دستگاه مرکزی، همان 4 رشته سیم کفایت می‌کند.)

بلندگو و آژیر دزدگیر اماکن

بلندگو یکی از فاکتورهای بسیار مهم تمامی سیستم‌های امنیتی به شمار می‌رود. صدای آژیر خطر یا سرقت از این بلندگو پخش می‌شود. طبیعتا هرچقدر که بلندگو قدرتمند‌تر باشد، کیفیت یک دزدگیر اماکن نیز بالاتر می‌رود. بلندگو معمولا در بیرون ساختمان و در بلندترین قسمت قرار داده می‎‌‌شود ( تا هم صدا بهتر پخش شود و هم امکان قطع آن غیر ممکن شود)

این بلندگو  از طریق چهار رشته سیم که دو رشته بعنوان تغذیه و دو رشته جهت حفاظت در برابر قطعی توسط سارقان و اعلام خرابی در صورت بریده شدن به دستگاه مرکزی متصل می‌شود. البته توصیه می‌کنیم حتما سیم‌کشی بلندگو را به صورت توکار انجام دهید. زیرا اولین نکته‌ای که به نظر سارقان می‌رسد، قطع کردن سیم‌های بلندگو می‌باشد. بهتر است این سیم‌ها قابل رویت نباشند و دسترسی به آن‌ها برای سارقان، غیر ممکن باشد.

باتری تغذیه

قطع برق ساختمان نیز یکی دیگر از کارهایی است که سارقان در اولین قدم انجام می‌دهند. به همین خاطر و جهت از کار نیفتادن دزدگیر اماکن در نبود برق شهری ، یک باتری تغذیه برای دستگاه مرکزی این سیستم تعبیه شده است. این باتری معمولا 12 ولت 7 آمپر است. و در بهترین حالت می‌تواند تا 48 ساعت دستگاه مرکزی را تغذیه کند.

دزدگیرهای سیم کارتی اماکن

این دزدگیرها از جدیدترین مدل‌های سیستم‌های امنیتی موجود در بازار هستند. دزدگیرهای سیم کارتی می‌توانند علاوه بر ایجاد آژیر، از طریق سیم کارت و بدون نیاز به تلفن ثابت، با یک شماره مشخص در ارتباط باشند و اعلام سرقت را به او گزارش دهند.  همچنین توسط ارسال کدهای تعریف شده توسط موبایلهای هوشمند امکان کنترل از راه دور را به اپراتور میدهد.

این دزدگیرها برای اماکنی که به خطوط تلفن ثابت مجهز نیستند نیز بسیار مناسب می‌باشند. به علاوه با توجه به ماهیت ساخت آن‌ها، می‌توانید به راحتی به وسیله تلفن همراه و اپلیکیشن‌های اندروید و IOS آن‌ها را مدیریت کنید.

در نظر داشته باشید که سارقان ممکن است به هر دلیلی بتوانند برق و تلفن دستگاه را قطع کنند. در این صورت عملا نه صدای آژیری از دستگاه شنیده خواهد شد و نه از طریق تلفن ثابت، امکان برقراری تماس با مالک وجود دارد. در این شرایط یک دزدگیر سیم کارتی می‌تواند بلافاصله از طریق پیامک به صاحب منزل و یا مغازه، اعلام سرقت کند.

بهترین برندهای سازنده دزدگیر اماکن داخلی

در حال حاضر شرکت‌های زیادی اقدام به تولید دزدگیر‌های باکیفیت و ایمن برای اماکن نموده‌اند. در حال حاضر 4 شرکت صاحب نام که بخش عمده بازار داخلی را به خود اختصاص داده اند عبارتند از :

  • صنایع الکترونیک سایلکس ( دزدگیر اماکن سایلکس )
  • صنایع الکترونیک سیماران ( دزدگیر اماکن سیماران )
  • شرکت الکترونیک کاران ( دزدگیر اماکن کلاسیک  )
  • شرکت بتا صنعت ایلیا (  دزدگیر اماکن بتا )

البته در این حوزه شرکت بتا صنعت ایلیا و صنایع الکترونیک سایلکس با ساخت و طراحی مدلهای مختلف دزدگیر اماکن، و ایجاد تنوع قیمت و امکانات در محصولات تولیدی خود سهم , بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده اند.

دزدگیر اماکن سایلکس

شرکت سایلکس بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید انواع سیستم‌های حفاظتی، این روزها در تولید بهترین دزدگیرهای اماکن، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دزدگیرهای سایلکس جزوء بهترین برندهای دزدگیر اماکن داخلی در سه گروه  دزدگیر اماکن ساده بدون تلفن کننده , دزدگیر اماکن با تلفن کننده خط ثابت و دزدگیر سیمکارتی تولید میشود. و این امکان خرید با هر بودجه و سلیقه ای را برای مصرف کننده فراهم کرده است.

سیستم امنیتی اماکن  سایلکس SG8

دارای 5 زون , با قابلیت تعریف هر زون به 8 حالت تماس با خط ثابت و سیم‌کارت ,  ثبت 99 واقعه آخر به همراه زمان و تاریخ وقوع , 24 ثانیه پیام قابل ضبط به صورت 1 تا 4 پیام , قابلیت کنترل توسط نرم‌افزار اندروید و iOS و همچنین تغییر تقریبا تمامی تنظیمات توسط نرم‌افزار اندروید , دارای ریموت 433.92 هاپینگ.  جدیدترین  محصول شرکت سایلکس و از کارامدترین محصولات امنیتی بازار میباشد.

دزدگیر اماکن سایلکس

 

دزدگیر اماکن بتا

شرکت بتا در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز نموده است. دزدگیرهای اماکن بتا شامل طیف وسعیی از محصولات بوده. و به طور کلی در سه گروه  دزدگیر اماکن ساده بدون تلفن کننده , دزدگیر اماکن با تلفن کننده خط ثابت و دزدگیر سیمکارتی تولید میشود. و امکان خرید با هر بودجه و سلیقه ای را برای مصرف کننده فراهم کرده است.


دزدگیر با تلفن کننده سیم کارتی  Z7-GSM

دزدگیر اماکن سیم کارتی Z7 جدیدترین محصول شرکت بتا در حوزه سیستم های حفاظتی و امنیتی است که جهت افزایش رضایتمندی مشتریان 7 زون روی دزدگیر تعبیه شده است. قابلیت ضبط پیام هشدار دلخواه و نامگذاری ریموتها و زون های باسیم و بیسیم، موجب سهولت کار با این دستگاه شده است. همچنین در صورتیکه چند دزدگیر بتا در موقعیتهای جغرافیایی متفاوت نصب شده باشند از طریق اپلیکیشن سانترال، امکان مانیتورینگ تعداد نامحدودی دستگاه وجود دارد.

دزدگیر اماکن بتا

شما همراهان عزیز می‌توانید با مراجعه به سایت تلوان، انواع دزدگیرهای اماکن را همراه با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، به صورت آنلاین خریداری نمایید.

5 | (1)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x