نحوه شنود تلفن سانترال پاناسونیک {کم ظرفیت و پرظرفیت}

شنود صدا یا Room monitor یکی از قابلیت‌هایی است که مرکز تلفن پاناسونیک در اختیار مدیران مجموعه‌های کاری قرار می‌دهد. بر اساس این ویژگی، می‌توان از طریق تلفن سانترال، صدای محیط یا اطراف را شنود کرد. تعجب نکنید! این کار کاملا قانونی و توجیه‌پذیر است؛ زیرا مدیران حق دارند در هر زمان، مکالمه‌های کارمندان با مشتریان را رصد کرده و آن‌ها را مدیریت کنند.

نحوه شنود تلفن سانترال پاناسونیک در مراکز تلفن کم‌ظرفیت و پرظرفیت امکان‌پذیر است؛ البته نحوه فعال سازی آن در این دو مرکز مقداری با هم متفاوت خواهد بود. اما اصلا نگران نباشید؛ زیرا در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به بررسی مراحل شنود تلفن سانترال در سانترال‌های کم‌ظرفیت و پرظرفیت پاناسونیک بپردازیم.

اگر شما نیز قصد دارید از طریق داخلی‌ها و تلفن‌های سانترال صدای محیط و اتاق‌های مجموعه کاری خود را شنود کنید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

شنود تلفن سانترال در مراکز کم ظرفیت پاناسونیک

مراکز کم‌ظرفیت پاناسونیک در شرکت‌ها یا مجموعه‌‌های کاری کوچک و متوسط پیاده‌سازی می‌شوند. در حال حاضر، سانترال KX-TES824 محبوب‌ترین دستگاه برای راه‌اندازی این مراکز محسوب می‌شود. این سانترال می‌تواند تا حداکثر 24 داخلی را پشتیبانی نماید. حال اگر قرار باشد از طریق یکی از این داخلی‌ها، صدای محیطی که داخلی دیگر در آن قرار دارد را بشنویم باید مطابق مراحل زیر عمل کنیم:

شنود مکالمه در سانترال 824

قبل از هرچیز باید وارد محیط برنامه‌ریزی دستگاه سانترال شده و تنظیمات لازم را در این قسمت انجام دهیم. تمامی قابلیت‌های یک مرکز تلفن پاناسونیک، باید به صورت نرم افزاری و برای دستگاه مرکزی (که در این‌جا سانترال TES824 است) تعریف شوند. برای آشنایی بیشتر با برنامه‌ریزی سانترال‌های کم‌ظرفیت، می‌توانید به مقاله “راهنمای آموزش برنامه ریزی سانترال ۸۲۴ و سانترال ۶۱۶” مراجعه نمایید.

به این منظور باید یک تلفن هایبرید مدیریتی مانند تلفن سانترال پاناسونیک مدل KX-AT7730 را به دستگاه سانترال متصل کرده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا کلید PROGRAM و سپس کلیدهای * و # را فشار دهید.
  2. رمز عبور دستگاه که به صورت پیش فرض 1234 است را وارد کنید.
  3. اکنون شما وارد محیط برنامه‌ریزی شده و می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کنید.
در مراکز تلفن پاناسونیک، کد 612 وظیفه فعال یا غیرفعال‌سازی قابلیت شنود تلفن یا همان Room monitor را بر عهده دارد. با فشار دادن این کلید و سپس انتخاب داخلی مورد نظر و در نهایت فشار دادن کلید AUTO-ANS (داخلی که قصد شنود مکالمات آن را دارید) می‌توانید این ویژگی را فعال کنید.

در مرحله بعد باید به سراغ تلفن سانترال متصل به داخلی مورد نظر (که قابلیت شنود روی آن فعال شده است ) بروید. گوشی تلفن را بردارید (یا کلید SP-PHONE) را فشار دهید. سپس کد 7351 را وارد کرده و در انتها کلید # را فشار دهید. اکنون باید پیغام Room Monitor ON  را روی گوشی تلفن مشاهده نمایید.

غیر فعال کردن شنود تلفن در سانترال کم‌ظرفیت

برای غیر فعال کردن قابلیت Room monitor باید دوباره به سراغ تلفن سانترالی که به داخلی مورد نظر وصل است بروید. ابتدا گوشی تلفن را بردارید و سپس کد 7350# را وارد کنید. در این وضعیت چراغ AUTO-ANS روی صفحه کلید تلفن ثابت شده و شنود مکالمات، غیر فعال می‌شود.

شنود تلفن سانترال در مراکز پرظرفیت پاناسونیک

مراکز پرظرفیت پاناسونیک با استفاده از دستگاه‌های سری TDA و TDE راه‌اندازی می‌شوند. از جمله این دستگاه های می توان به سانترال پاناسونیک td100 اشاره کرد. این نوع سانترال‌، در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ کاربرد دارند و می‌توانند تعداد زیادی داخلی را در اختیار این مجموعه‌ها قرار دهند. برای فعال‌سازی قابلیت شنود تلفن روی هر کدام از این داخلی‌ها، باید مطابق مراحل زیر عمل کنید:

ابتدا و قبل از هر چیز، باید وارد محیط برنامه‌ریزی دستگاه سانترال خود شوید. همان‌طور که می‌دانید سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک را از طریق اتصال به کامپیوتر و با استفاده از نرم افزار مخصوص، برنامه‌ریزی می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید مقاله “برنامه ریزی سانترال با کامپیوتر” را مطالعه نمایید.

بعد از ورود به محیط برنامه‌ریزی، ابتدا باید این قابلیت را برای یک کلاس مخصوص از داخلی‌های مورد نظرتان فعال کنید. مراحل زیر را برای فعال کردن شنود تلفن در یک کلاس از داخلی‌ها دنبال کنید:

  1. از منوی سمت راست گزینه System را انتخاب کنید.
  2. در این منو، روی Class of service کلیک کنید.
  3. گزینه COS Setting را انتخاب کنید.
  4. در این صفحه یکی از کلاس‌های 1 تا 64 را انتخاب کنید.
  5. از منوی بالای صفحه، روی بخش Extension Feauture را انختاب کنید.
  6. قابلیت Call monitor که در منوی بالای صفحه کلاس‌ها قابل مشاهده است را برای کلاس مورد نظر به Enable تغییر دهید.

شنود سانترال پرظرفیت

اکنون قابلیت شنود صدا برای کلاس مورد نظر فعال شده است. در مرحله بعد باید داخلی‌های مورد نظر خود را به این کلاس اضافه کنید:

  1. از منوی سمت چپ، گزینه Extension را انتخاب کنید.
  2. در منوی باز شده روی Wired Extension و سپس Extension Setting کلیک کنید.
  3. اکنون داخلی‌های مورد نظر خود را وارد کلاسی نمایید که از قبل، قابلیت شنود را برای آن فعال کرده‌ بودید.

به این ترتیب تمامی داخلی‌های موجود در کلاس، قابلیت شنود مکالمات را دارند. به این ترتیب، این داخلی‌ها می‌توانند مکالمات تمام داخلی‌های دیگر را به راحتی و مطابق مراحل زیر گوش کنند:

  • تلفن سانترالی که به یکی از داخلی‌های موجود در کلاس متصل است را بردارید.
  • شماره داخلی که قصد شنود آن را دارید وارد کرده و بلافاصله عدد 5 را فشار دهید.
  • اکنون می‌توانید به تمامی مکالمات خط داخلی مورد نظر گوش دهید.
نکته: در سانترال‌های پرظرفیت و بعد از فعال‌سازی قابلیت شنود تلفن سانترال، داخلی که در حال شنود شدن است، متوجه این موضوع نخواهد شد.

ایده آل گستر ؛ نمایندگی سانترال پاناسونیک در ایران

تمامی مجموعه‌های کاری برای مدیریت بهتر تماس‌های تلفنی و خطوط شهری خود، نیاز به راه‌اندازی یک مرکز تلفن دارند. بدون تردید، دستگاه‌های سانترال پاناسونیک به واسطه کیفیت بالا، ماندگاری زیاد، کاربری آسان و قیمت مناسب، انتخاب اول مدیران این مجموعه‌ها خواهند بود.

فروشگاه ایده آل گستر به عنوان نمایندگی رسمی و مرکز مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در ایران، بیش از دو دهه است که در کنار مشتریان عزیز خود قرار دارد. راه‌اندازی انواع مراکز تلفن کم‌ظرفیت و پرظرفیت پاناسونیک، یکی از مهم‌ترین خدمات ما در ایده آل گستر به مدیران کسب و کارهای مختلف به شار می‌رود.

برای راه‌اندازی یک مرکز تلفن سانترال در مجموعه کاری خود، می‌توانید روی خدمات زیر که توسط شرکت ایده آل گستر عرضه می‌شوند، حساب کنید:

  1. عرضه انواع دستگاه‌های سانترال پاناسونیک به صورت کاملا اورجینال و همراه با یک ضمانت‌نامه 12 ماهه
  2. عرضه انواع تلفن‌های اداری پاناسونیک به صورت اورجینال و همراه با یک گارانتی 12 ماهه
  3. نصب و راه‌اندازی سخت افزاری دستگاه سانترال در مناسب‌ترین مکان
  4. راه‌اندازی و برنامه‌ریزی نرم افزاری دستگاه سانترال توسط تکنسین‌های فنی و مجرب
  5. فراهم کردن تمامی زیرساخت‌ها و سیم‌کشی‌های لازم
  6. ارائه خدمات پس از فروش از جمله انواع تعمیرات سانترال به صورت تخصصی با استفاده از قطعات اورجینال

علاوه بر تمامی موارد بالا، کارشناسان فروش و مشاورین ایده آل گستر همواره آماده ارائه راهنمایی‌های لازم و اطلاعات تخصصی به شما مشتریان و همراهان عزیز هستند.

کلام پایانی

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر به بررسی نحوه فعال‌سازی شنود تلفن سانترال در مراکز کم‌ظرفیت و پرظرفیت پاناسونیک پرداختیم. امیدواریم اکنون بتوانید به راحتی و بدون هیچ دردسری، قابلیت Room monitor را برای هر کدام از خطوط داخلی مجموعه کاری خود، فعال نمایید.

اگر هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید لطفا در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، کارشناسان ما در بخش تعمیرات پاناسونیک پاسخ‌گوی شما عزیزان باشند.

 

امتیاز شما به این پست post
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x