تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک

تلفن‌ها کماکان از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی میان افراد مختلف به شمار می‌روند. تقریبا هیچ‌کس را نمی‌توانید پیدا کنید که در طول شبانه روز حداقل یک مکالمه تلفنی را تجربه نکند. دستگاه‌های تلفن نیز همانند کلیه ابزارها و وسایل الکتریکی به مرور زمان دچار تغییر و تحول شده و پیشرفت‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. امروزه تلفن‌ها امکانات و قابلیت‌های مختلفی را به کاربران خود عرضه می‌کنند که باعث بهبود کیفیت ارتباطات می‌شوند. گرچه با ظهور و گسترش تلفن‌های همراه، جایگاه تلفن‌های ثابت اندکی دچار لغزش شده است؛ اما هنوز هم در هر خانه‌ای حداقل یک دستگاه تلفن ثابت پیدا می‌شود. یکی از قابلیت‌هایی که به مرور زمان به تلفن‌های ثابت اضافه شده است، پیغامگیر یا منشی تلفنی می‌باشد. از آنجایی که برند پاناسونیک حرف اول را در زمینه تلفن‌های خانگی می‌زند؛ امروز با تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک در خدمت شما خواهیم بود:

منشی تلفنی

این قابلیت بر روی بسیاری از تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک فعال است و می‌توانید از آن استفاده کنید. به بیانی ساده، می‌توان گفت که منشی تلفنی در زمانی که شما قادر به پاسخگویی یک تماس نباشید، به جای شما جواب داده و تماس طرف مقابل را ضبط می‌کند. شما نیز در اولین فرصت می‌توانید پیغام را گوش دهید و بدین ترتیب شما دیگر نگران از دست رفتن تماس‌هایتان نخواهید بود.  اگر این ویژگی برایتان اهمیت دارد هنگام خرید به مشخصات آن دقت کنید، زیرا بضی از مدل های ساده تر این شرکت این قابلیت را ندارند. بعضی از این مدل ها عبارتند از : تلفن پاناسونیک 3811، تلفن پاناسونیک 3712 و تلفن پاناسونیک 1611. اما تنظیم این قابلیت هنوز هم برای بسیاری از کاربران تلفن‌های پاناسونیک آسان نیست و در انجام آن به مشکل برمی‌خورند. اگر شما هم یک به دنبال تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

تنظیم منشی تلفنی در تلفن های رومیزی

در میان انواع مدل‌های تلفن رومیزی پاناسونیک، تنها یک مدل قابلیت تنظیم منشی تلفنی را دارا می‌باشد و آن هم مدل KX-TS620  می‌باشد. بنابراین تنها در صورتی که از این مدل استفاده می‌کنید؛ می‌توانید از منشی تلفنی برخوردار باشید. هنگامی که فردی قصد دارد از طریق منشی تلفنی برای شما پیغام بگذارد؛ ابتدا با یک پیام خوش آمد گویی مواجه شده و بعد از آن می‌تواند پیغام خود را ضبط کند. زمای که پیغام در حال ضبط شدن است ؛ عبارت ” Answering ” به صورت چشمک زن در صفحه نمایش تلفن قابل مشاهده است. منشی تلفن KX-TS620  و تلفن پاناسونیک 3821 می‌تواند تا 18 دقیقه پیام را ضبط نماید. همچنین حداکثر 64 پیام در حافظه این تلفن ذخیره می‌شوند.

تلفن رومیزی

برای فعال کردن پیغام گیر ، باید دکمه ” ANSWER ON ” را بر روی تلفن فشار دهید. بعد از اینکه این دکمه را فشار دادید؛ منشی تلفن آماده ضبط پیغام شده و رکورد صدا شروع می‌شود ( البته در صورتی که فرد تماس گیرنده تمایلی به گذاشتن پیام داشته باشد ) . ممکن است شما بعد از فشردن دکمه ” ANSWER ON ” با پیغامی مانند : حافظه پر است و یا ظرفیت پیام ها تکمیل است مواجه شوید؛ در این صورت باید تعدادی از پیام های از قبل ضبط شده را از حافظه تلفن پاک نمایید.

هر زمانی که تصمیم داشتید منشی تلفن خود را خاموش نمایید ؛ تنها کافیست دوباره بر روی ” ANSWER ON ” کلیک کنید. با انجام این کار پیغام ” “Answer off” بر روی نمایشگر تلفن ظاهر خواهد شد. زمانی که یک پیغام در حال ضبط شدن است ، شما می‌توانید به آن پاسخ دهید. برای اینکار باید دکمه ” SP-PHONE/HEADSET ” را فشار دهید تا ضبظ پیغام متوقف شده و ارتباط شما با فرد تماس گیرنده برقرار شود.

زمانی که ” ANSWER ON ” روشن است ، شما می‌توانید تعداد پیغام هایی که دریافت کرده‌اید را مشاهده نمایید. برای گوش دادن به پیغام ها باید دکمه ” MESSAGE/2WAY REC ” را فشار دهید. زمانی که شما پیغام های جدیدی داشته باشید با فشردن این دکمه ؛ منشی تعداد پیغام ها را اعلاک کرده و تنها پیام های جدید پخش می‌شوند. اما زمانی که پیغام جدید دریافت نکرده باشید ؛ با فشردن دکمه ” MESSAGE/2WAY REC ” منشی پیغام ” شما هیچ پیغام جدیدی ندارید ” را نمایش داده و همه پیغام های قبلی پخش می‌شوند.  اگر شما هی پیغامی در حافظه تلفن نداشته باشید با عبارت ” شما هیچ پیغامی ندارید ” مواجه خواهید شد.

زمانی که مشغول گوش دادن به پیغام های خود هستید :

  • با فشردن دکمه ” Previous ” می توانید یک پیغام را دوباره گوش دهید.
  • با فشردن دکمه ” Next ” می توانید به پیغام بعدی بروید
  • با فشردن دکمه ” Stop ” می توانید به پخش شدن یک پیغام را متوقف کنید
  • اگر 60 ثانیه هیچ دکمه ای را فشار ندهید یا دو بار ” Stop ” را فشار دهید پخش پیام ها کنسل خواهد شد.

زمانی که مشغول گوش دادن به یک پیغام ضبط شده هستید ؛ بر روی نمایشگر نام یا شماره فردی که این پیغام را برای شما گذاشته است ؛ نمایش داده خواهد شد.

تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک در تلفن‌های بیسیم

منشی تلفنی گوشی های بیسیم

همانطور که گفته شد؛ منشی تلفنی در مواقعی که شما نمی‌توانید به تماس یک فرد پاسخ دهید؛ یه جای شما پاسخ داده و پیام فرد زا ضبط نماید. البته در مواقعی نیز شما می‌توانید تنظیمات را به گونه‌ای انجام دهید که تنها یک پیغام برای فرد پخش شود و تماس وی ضبط نگردد. پیغامی که برای فرد تماس گیرنده پخش می‌شود؛ می‌تواند صدای ضبط شده‌ی خودتان باشد و یا از یکی از صداهای موجود در حافظه تلفن برای اینکار استفاده نمایید. زمانی که فرد برای شما یک پیغام می‌گذارد؛ منشی تلفنی پیغام را همراه با ساعت و تاریخ ضبط می‌نماید. بنابراین برای اینکه به درستی بدانید که چه کسی و در چه تاریخی برای شما پیغام گذاشته است؛ حتما همواره تاریخ و ساعت گوشی را دقیق نگه دارید.

اینکه یک منشی تلفنی تا چند دقیقه می‌تواند پیغام را ضبط نماید و چه تعداد پیغام را می‌تواند در حافظه خود نگاه دارد؛ کاملا به مدل گوشی بستگی دارد. برای مثال مدل “KX-TG6671 ” می‌تواند تا 18 دقیقه پیغام را ضبط نماید در حالی که این عدد در مدل  “KX-TG6821” به 30 دقیقه خواهد رسید. در مورد تعداد پیام‌ها نیز همین مورد صادق است. در زمان خرید یک تلفن بی‌سیم پاناسونیک حتما در مورد منشی تلفنی و اطلاعات مربوط به آن از فروشنده سوال بفرمایید.

تنظیم منشی

 

در یک تلفن بیسیم هم از طریق پایه یا گوشی رومیزی و هم از طریق گوشی بیسیم، می‌توانید منشی تلفنی را تنظیم نمایید. برای تنظیم منشی از طریق تلفن رومیزی تنها کافیست از دکمه ” Answering On ” استفاده نمایید. با فشردن این کلید، منشی تلفنی فعال خواهد شد. برای غیر فعال کردن آن نیز باید از کلید ” Answering Off ” استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از طریق گوشی بی‌سیم اقدام به تنظیم منشی تلفنی پاناسونیک کنید؛ باید ابتدا گزینه Menu را انتخاب کرده و بعد کد دستوری 327# را وارد کنید. برای غیر فعال‌سازی آن نیز کافیست بعد از انتخاب گزینه Menu کد دستوری 328# را وارد کنید. اگر می‌خواهید بدون کد این کار را انجام دهید؛ باید به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا Menu را انتخاب کنید
  • با فلش رو به پایین که بر روی گوشی بیسیم تعبیه شده است به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه ” Answering Device ” را انتخاب کنید

set answering machine

  • در منوی باز شده با اسکرول کردن به سمت پایین، گزینه ” Anwer On ” را انتخاب کنید تا منشی تلفنی فعال شود
  • برای غیر فعال کردن منشی تلفنی، باید در همین منو به دنبال گزینه ” Answer Off ” بگردید و آن را انتخاب کنید.

set answering machine 2

زمانی که منشی تلفنی فعال است؛ نشانگر ANSWER ON/OFF بر روی پایه یا تلفن رومیزی روشن خواهد شد. همچنین بر روی صفحه نمایش تلفن رومیزی، تعداد کل پیغام‌های ضبط شده که هنوز شنیده نشده‌اند به نمایش درخواهد آمد.

همانطور که گفته شد هر دستگاه تلفنی، قابلیت ضبط تعداد خاصی از پیغام‌ها را دارد. اگر حافظه تلفن شما پر شده باشد هم بر روی نمایشگر تلفن رومیزی و هم تلفن بی‌سیم، عبارت ” “Messages Full” به نمایش درخواهد آمد. همچنین در این حالت نشانگر ANSWER ON/OFF بر روی تلفن رومیزی به سرعت شروع به چشمک زدن خواهد کرد. اگر از صدای پیش فرض برای پیغام گیر استفاده می‌کنید؛ در این حالت یک پیغام برای تماس گیرنده پخش خواهد شد که از وی درخواست می‌کند که بعدا تماس بگیرد. اما اگر از صدای ضبط شده استفاده کنید؛ مانند قبل همان پیغام برای فرد پخش می‌شود اما تماس وی ضبط نخواهد شد.

 

گوش دادن به پیغام‌های ضبط شده

پیام های ضبط شده

برای گوش دادن به پیغام‌هایی که منشی تلفنی ضبط کرده است؛ باید دکمه ” MESSAGE/2WAY REC ” را بر روی تلفن رومیزی فشار دهید. در این صورت اگر شما پیغام جدیدی داشته باشید؛ دستگاه شروع به پخش آن پیغام کرده و در صورتی که هیچ پیغام جدیدی نداشته باشید؛ دستگاه تمامی پیغام را پخش خواهد کرد. در حین گوش دادن به پیغام‌ها :

  • با فشردن دکمه ” Previous ” می توانید یک پیغام را دوباره گوش دهید.
  • با فشردن دکمه ” Next ” می توانید به پیغام بعدی بروید
  • با فشردن دکمه ” Stop ” می توانید به پخش شدن یک پیغام را متوقف کنید
  • اگر 60 ثانیه هیچ دکمه ای را فشار ندهید یا دو بار ” Stop ” را فشار دهید پخش پیام ها کنسل خواهد شد.
  • با انتخاب گزینه ” Erase ” می‌توانید یک پیغام را از حافظه تلفن پاک نمایید
  • در حین پخش یک پیغام، اگر دکمه SP-PHONE را فشار دهید؛ دستگاه با شماره‌ای که پیغام را گذاشته است؛ تماس خواهد گرفت
  • برای شنیدن پیغام جدید از طریق گوشی بیسیم، باید بعد از انتخاب Menu  کد 323# را وارد نمایید و یا در منوی ” Answering Device ” گزینه ” Play New Message ” را انتخاب کنید

play new message

  • برای شنیدن تمام پیغام‌‌ها از طریق گوشی بیسیم، باید بعد از انتخاب گزینه Menu  کد 324# را وارد نمایید یا در منوی ” Answering Device ” گزینه ” Play All Message ” را انتخاب کنید

play all message

  • با انتخاب گزینه Menu  و وارد کردن کد 325# تمامی پیام‌های موجود در حافظه پاک خواهند شد. همچنین می‌توانید از منوی ” Answering Device ” گزینه ” Erase All Message ” را انتخاب کنید

erase all message

 

تغییر صدای منشی تلفن پاناسونیک بیسیم

گاهی اوقات برای تنوع می‌خواهیم صدای منشی تلفنی یا پیغام‌گیر صوتی را تغییر دهیم. برای این کار مراحل زیر را طبق دستورالعمل انجام می‌دهیم. البته روند تغییر صدای منشی تلفنی برای محصولات پاناسونیک طبق مدل‌هایی که دارد، معمولا به روش زیر انجام می‌شود. به عنوان مثال ما برای تلفن پاناسونیک مدل KX-TG9581 این روش را انجام می‌دهیم:

1- کلید منو MENU را که روی صفحه اصلی قرار دارد انتخاب می‌کنیم.

2- در اینجا چندین گزینه وجود دارد که باید با اسکرول کردن به گزینه Answering Device رسیده و آن را طبق شکل انتخاب کنید.

مراحل 1 و 2 تغییر صدای منشی تلفن بیسیم پاناسونیک
مراحل 1 و 2 تغییر صدای منشی تلفن پاناسونیک

3- به دلیل اینکه تلفن دو خط پاناسونیک مدل 9581 از دو خط پشتیبانی می‌کند، طبق شکل به شما حق انتخاب می‌دهد که خط 1 یا خط 2 انتخاب کنید. ممکن است تلفن شما یک خط داشته باشد و این مرحله را نشان ندهد ولی به هر حال ما به طور جامع به این موضوع پرداختیم.

4- بعد از انتخاب یکی از خطوط گزینه Greeting را انتخاب کرده و وارد آن می‌شویم.

 

مراحل 3 و 4 تغییر صدای منشی تلفن بیسیم پاناسونیک
مراحل 3 و 4 تغییر صدای منشی تلفن پاناسونیک

 

5- چندین گزینه نمایش داده می‌شود که باید عبارت Record greeting را پیدا کرده و طبق شکل انتخاب کنید.

6- در این مرحله می‌توانید به دلخواه Greeting 1 یا Greeting 2 را انتخاب کنید که صدای شما بر روی آن ضبط شود.

مراحل 5 و 6 تغییر صدای منشی تلفن بیسیم پاناسونیک
مراحل 5 و 6 تغییر صدای منشی تلفن پاناسونیک

7- اینجا قسمت پایانی است. طبق تصویر از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید صدا ی جدیدی ضبط کنید؟ با انتخاب گزینه Yes تلفن آماده ضبط صدا می‌شود. زمانی که ضبط صدا تمام می‌شود، تلفن به طور اتوماتیک آن را به عنوان صدای منشی تلفن انتخاب می‌کند.

مرحله 7 تغییر صدای منشی تلفن بیسیم پاناسونیک
مرحله 7 تغییر صدای منشی تلفن پاناسونیک

 

در اینجا صدای خود را ضبط می‌کنید و منشی تلفنی به صدای شما تغییر می‌کند. ولی برای اطمینان بیشتر می‌توانید صدای خود را طبق شکل زیر چک کنید. تمامی مراحل بالا را تا قسمت انتخاب Greeting انجام می‌دهیم. در اینجا گزینه Select Greeting را انتخاب کرده و سپس گزینه Check Greeting را انتخاب می‌کنیم تا صدای ضبط شده را چک کرده و آن را به عنوان صدای منشی تلفنی انتخاب کنیم.

مراحل چک کردن تغییر صدای منشی تلفن بیسیم پاناسونیک
چک کردن تغییر صدای منشی تلفن پاناسونیک

در صورتیکه در انجام تنظیمات تلفن خود به مشکل برخورد کردید و یا نیاز به مشاوره برای خرید داشتید می توانید از متخصصین و مشاوران ما در مرکز نمایندگی تلفن پاناسونیک در تهران راهنمایی بگیرید.

3.3 | (7)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x