مدیریت کسب و کار با تلفن ویپ Voip در زمان شیوع بیماری کرونا

پروتکل Voice over Internet (VoIP) چیست؟

پروتکل Voice over Internet (VoIP) روشی برای استفاده گروهی از تلفن و موبایل برای ارائه ارتباطات صوتی یا چندرسانه‌ای از طریق شبکه‌های اینترنتی است. به عنوان مثال سرویس تلفن باند پهن نوعی ارتباط VoIP است. از ویپ می‌توان برای تماس صوتی، تصویری، پیام‌های متنی یا حتی نمابر استفاده کرد. تجربه کاربر در برقراری تماس تلفنی از طریق ویپ همانند هر نوع تماس دیگر است.

در تلفن‌های ویپ به جای استفاده از خدمات تلفنی سنتی، تماس‌ها از طریق اینترنت هدایت می‌شوند که هزینه آن نیز کمتر است. با داشتن اینترنت خوب، تماس‌ها به همان اندازه تلفن‌های سنتی با کیفیت بالا صورت می‌گیرد.

در حالی که دکمه‌ها و عملکرد تلفن‌های جدید مشابه خواهند بود، گوشی‌های جدید دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای هستند. به عنوان مثال، پست صوتی را می‌توان با ایمیل ادغام کرد و یک شماره تلفن واحد می‌تواند روی تلفن میزکار و گوشی موبایل زنگ بخورد.

شیوع ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از کنفرانس‌ها لغو شوند، سفرهای کاری محدود شود و شرکت‌های بزرگ دچار مشکلات زیادی شوند. در این شرایط، بسیاری از شرکت‌ها از کارمندان خود می‌خواهند برای حفظ سلامتی خود در منزل کار کنند. این تغییر، مجموعه جدیدی از چالش‌ها را برای مدیران ایجاد می‌کند. برای عبور از این چالش نیاز به تیم رهبری از راه دور و برنامه ارتباطی مناسب می‌باشد. یکی از فناوری‌ها و ابزارهای ارتباطی ویپ است.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از ویپ هنگام دورکاری در خانه این است که، شرکت‌ها از عملکرد اداری لازم مانند زمانی که در شرکت حضور دارند، بهره‌مند می‌شوند. البته برای استفاده از این فناوری، کارمندان باید دارای رایانه شخصی، لپ‌تاپ یا تبلت باشند و به اینترنت متصل باشند. بنابراین می‌توانند وظایف خود را انجام دهند. موارد دیگری که معمولاً برای دورکاری استفاده می‌شوند شامل یک وب‌کم است که اغلب در بسیاری از دستگاه‌ها به همراه هدفون یا میکروفون درج می‌شود.

تماس ویدیویی یکی از ویژگی‌های ارتباط از طریق VoIP است و با گذشت سال‌ها کیفیت تصویر آن بسیار بهبود یافته است. همچنین مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند توسط تماس ویدیویی VoIP به آموزش ادامه دهند.

فناوری کنفرانس ویدیویی ویپ شرایطی را فراهم می‌کند تا جلسات کارمندان و مدیران شرکت در زمان مشخص شده، برگزار شوند. علاوه بر این فناوری VoIP ، امکان ضبط مجدد تماس و پست صوتی را فراهم می‌کند. فناوری ابر (Cloud) که ویپ از آن استفاده می‌کند امکان دسترسی به پرونده‌ها، پروژه‌ها و اطلاعات را فراهم می‌کند.

مراحل-نصب-و-راه‌اندازی-VoIP-در-شرکت

مراحل نصب و راه‌اندازی VoIP در شرکت

  • شمارش تعداد کارمندان و کاربران

اولین قدم برای راه‌اندازی ویپ، این است که بدانید تعداد کارمندان یا کاربران چقدر هستند. این شمارش، کمک می‌کند تا تعیین کنید چه تعداد خط لازم دارید. چه اینترنتی می‌تواند حجم تماس مورد انتظار شرکت را پشتیبانی کند.

اطمینان حاصل کنید که اینترنت شرکت به اندازه کافی سریع است هنگامی که تعداد کارمندان مشخص شد، اینترنت را امتحان کنید تا ببینید آیا می‌تواند VoIP را برای آن حجم کاربر کنترل کند و کیفیت تماس خوبی را ارائه دهد یا نه؟

راه اندازی ویپ به روش های مختلفی انجام پذیر است که می تواند در هزینه ها تأثیرگزار باشد. از جمله راه اندازی ویپ با سانترال که نیاز به خریداری دستگاه سانترال به عنوان سرور دارید.

  • محاسبه هزینه‌های مربوط به فناوری ویپ

  • تعیین مهمترین ویژگی‌ها

قابلیت‌های مختلفی توسط فناوری ویپ در دسترس است. مانند شماره تلفن‌های منحصر به فرد برای هر کارمند، روتر اتوکال، call rules، تماس کنفرانسی، برنامه‌های تلفن همراه و موارد دیگر. بنابراین باید بدانید کدام ویژگی خاص، برای تجارت شما مفیدتر است.

  • انتخاب سرویس‌دهنده تلفن VoIP

  • سفارش تلفن و سخت‌افزار

بیشتر خدمات VoIP بدون تلفن‌های ویژه VoIP قابل استفاده هستند. به عنوان مثال، در صورت تمایل می‌توانید آداپتورهایی را خریداری کنید که بتوانید تلفن‌های آنالوگ را به آن وصل کنید. یا در بسیاری موارد می‎توانید از رایانه، تبلت یا گوشی موبایل استفاده کنید.

با این حال، برای استفاده کامل از تمام ویژگی‌های ویپ، ممکن است نیاز به خرید تلفن تحت شبکه باشد. خوشبختانه تلفن‌های VoIP متنوع با برندهای پاناسونیک، یالینک، گرنداستریم و … و قیمت‌های مختلف در دسترس است. قابلیت این تلفن‌ها با یکدیگر متفاوت هست.

  • تنظیم و پیکربندی سیستم VoIP

برای انجام تنظیمات لازم می‌توانید از کارشناس فنی و حرفه‌ای ایده‌آل گستر کمک بگیرید.

5 | (3)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x