اثرات زیاد ماندن گوشی در شارژ

مدت زمان شارژ شدن گوشی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا بعد از 100% شدن شارژ گوشی ماندن آن در شارژ خطرناک است و باعث آسیب به گوشی می شود؟

اکثر کاربران گوشی تلفن همراه در طول روز به طور دائم با آن کار می کنند و در طول شب که وقت استراحت است گوشی را به شارژر متصل می کنند و تا صبح آن را از برق نمی کشند.

دریافت قیمت باتری تلفن پاناسونیک

بر طبق گفته های سازندگان لوازم جانبی موبایل، اتصال شارژر به گوشی هوشمند نمی تواند اثر مخرب بر باطری یا خود گوشی بگذارد. همانطور که از نام این وسیله پیداست، تلفن همراه هوشمند است و می تواند بعد از تشخیص پر شدن شارژ جریان برق را به داخل گوشی قطع کند.

اما اثرات جانبی در این نوع شارژ کردن وجود دارد که باید آن ها را در نظر گرفت. اول اینکه اتصال به جریان برق می تواند باعث بالا رفتن دمای گوشی شود که همین امر موجب کاهش طول عمر باتری می شود. علاوه بر این، وجود قابل های پلاستیکی روی گوشی باعث خارج نشدن این دما و اثر مخرب تر روی آن می شود. پس بهتر است حداقل در هنگام شارژ، قاب را از گوشی جدا کنید.

ایده آل ترین حالت برای باتری های تلفن هوشمند که از نوع لیتیوم‌-یونی هستند، این است که میزان شارژ آن ‌ها همیشه بین 50 تا 80 درصد بماند که همین مقدار باعث می ‌شود گوشی شما کمترین آسیب را ببیند. شارژ باتری در بازه‌ های زمانی کوتاه انرژی لازم جهت بهترین عملکرد را می ‌دهد و بقای عمر باتری را در طول روز تضمین می ‌کند. ب همین علت پیشنهاد می شود نگذارید باتری به 0% برسد و آن را تا 100% نیز پر نکنید.

چرخه ‌ی شارژ هنگامی است که باتری شما خالی‌ می ‌شود و هر باتری تا انتهای عمر، تعداد چرخه‌ ی شارژ مربوط به خود را دارد. شاید تصور کنید که باتری شما تا به حال چندین بار به 0 رسیده و هنوز هم سالم است، اما بدون شک ظرفیت آن نیز در این مدت کاهش می ‌یابد و بعد از چندین ماه، باتری مدت بسیار کوتاهی گوشی شما را احیا می ‌کند و بلافاصله خالی می ‌شود.

4.5 | (15)
کارت سانترال پاناسونیک
سانترال پاناسونیک
ویدئو پرژکتور پاناسونیک
تلفن بیسیم پاناسونیک
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x