MIDI چیست؟

MIDI چیست و چه کاربردی دارد؟

MIDI (Interface Digital Instrument Instrument) یک پروتکل است که برای ضبط و پخش موسیقی بر روی سینت سایزرهای دیجیتالی طراحی شده است که توسط بسیاری از کارت های صوتی شخصی پشتیبانی می شود.

میدی را می توان رابط دیجیتالی سازهای موسیقی تعریف کرد. این یکی از قالب ‌های اصلی ارتباطی برای ضبط و پخش کردن اطلاعات موسیقایی بین سیستم کامپیوتر و ساز الکترونیک است. برای متصل کردن دو دستگاه می توان از کابل های مختلفی استفاده کرد. با استفاده از اتصال میدی می توان 16 کانال اطلاعات سازهای مختلف اطلاعات را منتقل کرد.

از آنجا که یک فایل MIDI تنها اطلاعات پخش کننده را نشان می دهد، فایل آن بسیار مختصر تر از فرمت هایی است که صدا را به طور مستقیم منتقل می کند. بنابراین مزیت آن اندازه بسیار کوچک فایل است. از مزیت های دیگر آن سهولت تغییر و دستکاری، امکان انتخاب گسترده ای از ابزار الکترونیکی، سینت سایزر و یا صداهای دیجیتال نمونه است و نقطه ضعف آن عدم کنترل صدای خاص است.

MIDI چیست؟

برنامه MIDI ممکن است با یک رابط کاربری گرافیکی که مانند یک اتاق کنترل استودیویی است ظاهر شود. بسیاری از کارت های صوتی به عنوان یک بسته با نرم افزار MIDI عرضه می شوند (برای مثال Media Vision Pro Audio Studio 16).

قبل از توسعه MIDI، سازهای الکترونیکی موسیقی از تولید کنندگان مختلف به طور کلی نمی توانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با MIDI، هر صفحه کلید سازگار با MIDI (یا سایر دستگاه های کنترل کننده) مانند ماژول صدا، دستگاه درام، سینت سایزر یا کامپیوتر به یکدیگر متصل شوند، حتی اگر توسط سازندگان مختلف ساخته شده باشد.

پروتکل MIDI از انتقال هشت بیتی سریال با یک بیت شروع و با یک بیت متوقف شده است و دارای نرخ داده 31.25 Kbs است و ناهمگام است. اتصال از طریق پین DIN 5 ساخته شده است که از سه پین استفاده شده است. یک لینک MIDI تنها می تواند تا شانزده کانال اطلاعات حمل کند، که هر کدام می توانند به یک دستگاه جداگانه منتقل شوند.

4.6 | (9)
تلفن رومیزی پاناسونیک
تلفن سانترال
دوربین مدار بسته پاناسونیک
کارت سانترال پاناسونیک
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x