کارت ۳ به ۸ سانترال چیست و چگونه نصب می‌شود؟

کارت سانترال 3 به 8 به منظور افزایش ظرفیت خطوط شهری و داخلی در دستگاه سانترال سانترال 824 مورد استفاده قرار می‌گیرد. با نصب و راه‌اندازی این کارت، می‌توانید 3 خط شهری جدید وارد دستگاه 824 کنید و در طرف مقابل، 8 داخلی دیگر هم به داخلی‌های خود اضافه کنید.

ظرفیت اولیه سانترال 824 دریافت 3 خط شهری و 8 خط داخلی است. با این‌حال، این دستگاه قابل ارتقا بوده و با استفاده از نصب دو عدد کارت سانترال 3 به 8، می‌توان خطوط شهری را تا 8 عدد و داخلی‌ها را تا 24 خط، افزایش داد. بنابراین اگر ظرفیت اولیه KX-TES824 کمتر از حد انتظار شما است؛ راهی جز خرید و نصب این کارت سانترال نخواهید داشت.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به معرفی کارت سانترال 3 به 8 و نحوه نصب سخت افزاری و راه‌اندازی نرم افزاری آن بپردازیم. اگر شما نیز به دنبال افزایش خطوط شهری یا تعداد کارمندان کسب و کار خود هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

کارت 3 به 8 سانترال چیست؟

مدیرانی که مرکز تلفن مجموعه کاری خود را با استفاده از سانترال پاناسونیک 824 راه‌اندازی می‌کنند، به صورت پیش‌فرض از 3 خط شهری و 8 داخلی برخوردار می‌‎شوند. حال سوال این‌جاست که اگر این ظرفیت، از تعداد خطوط شهری آن‌ها یا کارمندان شاغل کمتر باشند تکلیف چیست؟ پاسخ این سوال، دقیقا موضوع این مقاله است!

اگر قصد افزایش ظرفیت یک مرکز تلفن 824 را داشته باشید، باید از یک کارت سانترال 3 به 8 استفاده کنید. توجه داشته باشد که این کارت، فقط در دستگاه KX-TES824 نصب می‌شود. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این کارت 8 سوکت دارد که به هر کدام از آن‌ها، می‌توانید یک خط داخلی را وصل کنید.

کارت سانترال 3 به 8 پاناسونیک چیست؟

نکته: با نصب یک کارت 3 به 8 سانترال به دستگاه 824، ظرفیت آن به 6 خط شهری و 16 خط داخلی افزایش می‌یابد. برای رسیدن به بیشترین ظرفیت این سانترال، باید یک کارت سانترال 2 به 8 دیگر خریداری و نصب نمایید تا در نهایت، 8 خط شهری و 24 داخلی در اختیار داشته باشید.

دستگاه سانترال 824 تنها داخلی‌های هیبرید و آنالوگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین با نصب کارت 3 به 8، می‌توانید در مجموع 8 خط آنالوگ و هیبرید به مجموعه کاری خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که برای اتصال خطوط آنالوگ به سانترال پاناسونیک به یک جفت سیم نیاز دارید؛ این در حالیست که تلفن‌های هیبرید، با دو جفت سیم (اولی برای دیتا و دومی برای بوق) به باکس سانترال متصل می‌شوند.

کارت 3 به 8 سانترال را از کجا بخریم؟

این کارت با نام تجاری KX-TE82483 شناخته می‌شود. شما عزیزان در صورت تمایل، می‌توانید کارت 3 به 8 سانترال را به صورت کاملا اورجینال از فروشگاه ایده آل گستر به عنوان نمایندگی و مرکز مجاز محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، خریداری نمایید.

در فروشگاه ایده آل گستر، این کارت با ضمانت‌نامه معتبر و 12 ماهه به مشتریان عرضه می‌شود. علاوه بر این، از آن‌جایی که کلیه فعالیت‌های ما تحت نظر مستقیم اتحادیه مخابراتی ایران انجام می‌شوند؛ خیال شما از منصفانه بودن قیمت کارت 3 به 8 سانترال، کاملا آسوده خواهد بود.

برای نصب و فعال‌سازی این کارت در مرکز تلفن خود نیز می‌توانید روی خدمات ایده آل گستر حساب کنید. تکنسین‌های فنی ما با کسب سال‌ها تجربه در این زمینه، کارت 3 به 8 سانترال شما را در کمترین زمان ممکن، به صورت سخت افزاری و نرم افزاری، راه‌اندازی می‌کنند.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در زمینه کارت KX-TE82483 می‌توانید با کارشناسان فروش و مشاورین ایده آل گستر تماس بگیرید. هم‌چنین امکان خرید به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین برای شما عزیزان فراهم شده است.

نصب کارت 3 به 8 سانترال

اولین اقدام برای نصب کارت سانترال 3 به 8، خاموش کردن دستگاه سانترال 824 است. (مطمئن شوید که دستگاه، حتما از برق کشیده شده باشد). سپس می‌توانید با رعایت نکات فنی لازم، درب سانترال را با احتیاط باز کرده و آماده قرار دادن کارت در محفظه مخصوص باشید.

دو عدد پین یا کانکتور همراه با کارت سانترال 3 به 8 به شما تحویل داده می‌شوند. ابتدا باید این پین‌ها را در محل خود قرار دهید و سپس کارت را روی آن‌ها محکم کنید. برای این کار، باید کارت 3 به 8 را روی خارهای کانکتورها قرار داده و آن را به سمت پایین فشار دهید. اکنون با استفاده از پیچ‌هایی که در اختیار دارید، کارت را روی پین‌ها محکم کرده و درب دستگاه سانترال را ببندید.

نصب کارت 3 به 8 سانترال

در صورتی که همه مراحل را با موفقیت انجام داده باشید، می‌توانید خطوط شهری یا داخلی خود را به سانترال 824 اضافه کنید. برای اتصال تلفن‌های آنالوگ و هیبرید به این کارت، کار سختی پیش رو ندارید: تنها کافیست یک سر سوکت سیم را به تلفن و سر دیگر را به یکی از خروجی‌های سانترال، وصل کنید.

تذکر: نصب کارت سانترال 3 به 8 و راه‌اندازی آن، یک کار کاملا تخصصی بوده و نیازمند دانش فنی کافی است. به همین دلیل و برای اطمینان بیشتر، توصیه می‌کنیم از تکنسین‌های فنی ایده آل گستر برای انجام این مرحله، کمک بگیرید.

کلام پایانی

دستگاه سانترال 824 یک انتخاب بسیار مناسب برای راه‌اندازی مرکز تلفن در مجموعه‌های کاری کوچک و متوسط است. این دستگاه از 3 خط شهری و 8 خط داخلی پشتیبانی می‌کند. حال اگر به ظرفیت بیشتری نیاز داشته باشید، باید از کارت 3 به 8 سانترال استفاده کنید.

در این مقاله ضمن معرفی این کارت، به بررسی مراحل نصب آن نیز پرداختیم. در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با کارت سانترال 3 به 8 پاناسونیک، سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

امتیاز شما به این پست post
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x