چه فکسی بخرم ؟ آشنایی با امکانات انواع فکس

امکانات در انواع مدلهای فاکس پاناسونیک

کپی

به طور کلی به خاطر وجود بخش اسکنر در انواع مدلهای فکس چه فکس های لیزری و چه فکسهای حرارتی و کاربنی، تمام مدل‎‌های فکس دارای قابلیت کپی کردن هستند. باید توجه داشت کپی در فکس به صورت سیاه و سفید است و در فکس های کاربنی و حرارتی دارای کیفیت خیلی بالایی نیست؛ اما در فکس لیزری کیفیت به دلیل وجود تونر و دارام بالاتر است. بر روی تمامی فکس‌های موجود در بازار کلید resolution وظیفه تعیین کیفیت را برای ارسال و یا کپی دارد. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید اگر برگه ای دارید که کم رنگ است، برای ارسال رنگ نوشته های برگه . محتوای آن را ببیشتر کنید و یا اگر می‌خواهید عکسی را ارسال کنید و یا کپی بگیرید رزولوشین آن را بر روی تصویر قرار دهید. توجه داشته باشید وقتی رزولیشن فکس را تغییر میدهید ارسال با زمان بیشتری انجام می‌گیرد.

کپی شناسنامه و گذرنامه

به طور کلی تمام فکس‌ها تنها قابلیت این را دارند که برگه را ارسال نمایند و یا کپی بگیرند اما فکس‌هایی که دارای قابلیت فلت (flatbed) هستند، به دلیل دارا بودن صفحه جداگانه می‌توانند از روی کتاب و یا شناسنامه هم کپی بگیرند و یا آن را به صورت مستقیم به شماره ی خاصی ارسال نمایند. این قابلیت در پاناسونیک در مدلهای KX-MB2025، KX-MB2030، KX-MB2085، KX-MB3020 موجود است.

گوشی تلفن

برخی از مدل‌های فکس فاقد گوشی جانبی هستند، اما در برخی مدل‌ها امکان اضافه نمودن گوشی وجود دارد و در برخی این امکان اصلا وجود ندارد. ولی این امکان چه کاربردی دارد. حتما مشاهده نموده اید برخی از خطوط فقط برای فکس تعیین گردیده اند و برخی از خطوط به صورت تلفکس هستند. برای ارسال به خطوطی که به صورت تلفکس تنظیم شده اند، شما برای ارسال حتما به یک گوشی تلفن برای صحبت کردن احتیاج دارید که قبل از ارسال فکس با مخاطب صحبت نمایید و بعد از اینکه مخاطب فکس را استارت نمود شما هم دکمه استارت را کلیک نمایید. برای دریافت هم اگر می‌خواهید خطی را فقط برای فکس در نظر داشته باشید گوشی کاربردی ندارد اما اگر تلفکس میخواهید، حتما باید فکسی خریداری نمایید که گوشی تلفن هم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اصول نگهداری از فکس لیزری پاناسونیک

قابلیت پیغامگیر یا منشی تلفنی

در فکس‌های دارای گوشی تلفن، در برخی از مدلها امکانی در نظر گرفته شده است که زمانی که شما حضور ندارید تماس گیرنده بتواند پیغام خود را ضبط نماید و اگر می‌خواهد فکسی را ارسال نماید، فکس خود را ارسال نماید. به این صورت که اگر خواهان ارسال برگه ای به شما باشد کافی است دکمه استارت فکس خود را فشار دهد. با فشار دادن دکمه استارت فکس شما به صورت اتوماتیک متوجه میگردد که تماس گیرنده قصد ارسال فکس را دارد و به حالت دریافت تغییر وضعیت میدهد.

فکس لیزری

قابلیت اتصال به کامپیوتر

از آنجا که هربرگه ای که برای ما ارسال می‌شود دارای هزینه چاپ میباشد خیلی از افراد دوست دارند قبل از چاپ فکس دریافتی آن را ملاحضه نمایند و در صورتی که برگه مهمی بود آن را چاپ نمایند. این قابلیت با اتصال دستگاه فکس به کامپیتر مرتفع میگردد. البته با این امکان شما از دست فکس های تبلیغاتی هم راحت گشته و نیز میتوانید تمامی فکس های دریافتی را در پوشه ای در کامپیوتر خود ذخیره نمایید. قابلیت خوب دیگری که در اتصال به کامپیوتر موجود میباشد ارسال اسناد از کامپیوتر به صورت مستقیم به مخاطب میباشد. یعنی شما میتوانید یک سندی را که در کاپیوتر شخصی خود دارید بدون اینکه پرینت نمایید از کامپیوتر به شماره فکس محاطب خود ارسال نمایید.

قابلیت اسکنر

فکس‌هایی که قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارا هستند، می‌توانند کار اسکن را هم برای شما انجام دهند؛ البته با کیفیت‌های و سرعت های متفاوت. در برخی از مدلها اسکن به صورت سیاه و سفید و در برخی به صورت رنگی صورت می گیرد. سرعت اسکن هم بسیار مهم است. برخی از مدل‌ها مانند فکس پاناسونیک kx-fp711 از قابلیت اسکن سریع برخوردارند ولی برخی از مدل‌ها با سرعت کمتری این کار را انجام می‌دهند. البته نباید از رزولیشن اسکن هم غافل گردید و اینکه فکس با چه رزولیشنی می‌تواند کار اسکن را انجام دهد. در برخی از مدل‌های فکس پاناسونیک این قابلیت وجود دارد که شما فایل اسکن نموده را به صورت فایل PDF اسکن کرده و آن را به صورت مستقیم ایمیل نمایید.

همچنین بخوانید: فکس چیست؟

قابلیت پرینتر

این قابلیت هم در فکس‌هایی موجود است که قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارا باشد. فکس میتواند کار یک پرینتر را به طور کلی برای شما انجام دهد. حتی در برخی از مدل‌های فکس پاناسونیک مثل دستگاه فکس KX-MB2025 و یا KX-MB2090 دستگاه فکس به شبکه اتصال پیدا کرده و تمامی مشترکینی که در یک شبکه حضور دارند می‌توانند کار پرینت خود را انجام دهند.

 

فکس پاناسونیک

سرعت در فکس

سرعت در ارسال فکس هم از امکانات قابل توجه در خرید فکس است که با علامت KBPS نمایش داده می‌شود. این علامت نمایش می‌دهد که فکس در هر ثانیه چند کیلو بیت قابلیت ارسال را دارد. فاکتور سرعت یکی از اصلی ترین مواردی است که همیشه برای ذکر مشخصات دستگاههای فکس، بکار برده می‌شود. طبیعی است که هرچه دستگاه فکس سرعت بالاتری را در ارسال و دریافت اسناد داشته باشد مرغوب تر و مناسب تر است. این سرعت هم مربوط به مودم داخلی و هم مربوط به متعلقات بخش‌های اسکنر و پرینتر دستگاه است. یعنی هرچه مودم داخلی آن‌ها قوی تر و سریعتر باشد مناسب تر است. بطور کلی فکس های قدیمی در مقایسه با فکس های جدید، از سرعت به مراتب کمتری برخوردارند. سرعت در دستگاه فکس معمولا در دو بخش نامبرده می شود: سرعت ارسال و سرعت دریافت. یکی از محبوبترین مدل های فکس پاناسونیک مدل kx-fl612 است. سرعت چاپ در فکس پاناسونیک 612 ارسال 14 برگ در هر دقیقه است. این سرعت برای استفاده های متوسط در یک شرکت مناسب است.

بیشتر بخوانید: نحوه دریافت و ارسال فکس

حافظه دریافت

قرار است سند مهمی برای شما در خارج از تایم کاریتان ارسال گردد غافل از اینکه فکس شما کاغذ ندارد و یا کاربن در آن گیر کرده است و یا به هر دلیل دیگری فکس موقتا خراب شده است؛ در این حالت اصلا نگران نباشید. در فکس پاناسونیک این امکان وجود دارد که در صورت خرابی و یا اتمام کالای مصرفی، فکس دریافتی در حافظه ذخیره گردد و به محض رفع مشکل آن را پیرینت نماید. البته این حافظه در مدل‌های مختلف متفاوت است.

قابلیت ارسال با تاخیر

باید سند مهمی را به یک کشور دیگر در ساعت مشخصی ارسال نمایید حال اینکه ساعات کاری آن‌ها با ما دارای اختلاف زمانی زیادی است. باقابلیت ارسال تاخیری میتوانید برگه ای را اسکن نموده و در ساعت مشخصی ارسال نمایید.

مسدود نمودن دریافت

با این قابلیت شما میتوانید دریافت فکس را از برخی شماره ها محدود نمایید و با اینکار در استفاده از کالاهای مصرفی خود صرفه جویی نمایید.

ارسال سربرگ

در تمامی مدلهای فکس پاناسونیک موجود در بازار شما می‌توانید نام شرکت و شماره خود را به صورت متن در حافظه فکس ذخیره نمایید. با اینکار در بالای تمامی فکس های ارسالی شما نام شرکت و شماره شما نقش میبندد.

دفترچه تلفن

همچون دفترچه تلفن در گوشی منزل عمل نموده و شما میتوانید شماره مخاطبین خود را در آن ذخیره نمایید. دفترچه تلفن اختصاصی در فکس پاناسونیک kx-fp701 دارای ظرفیت ذخیره ی 100 نام و شماره تلفن است درحالیکه در فکس مدل 612 قابلیت ذخیره 122 مخاطب وجود دارد.

در حال حاظر تمامی مدل های فکس پاناسونیک توسط شرکت ایده آل گستر تهیه و تقدیم مشتریان میگردد.

5 | (2)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x