آموزش نصب و راه اندازی ویدئو پروژکتور + هزینه نصب

ویدئوپروژکتورها ابزارهای قدرتمندی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا تصاویر و ویدئوها را به صورت بزرگتر و بهتر بر روی صفحه نمایش یا دیوار پخش کنید. این ابزارهای مفید در مکان‌های مختلفی از جمله کلاس‌های درسی، کنفرانس‌های تجاری و حتی در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اینجا، ما به شما آموزش نصب و راه‌اندازی ویدئوپروژکتور را ارائه خواهیم داد تا به شما کمک کنیم تا از این ابزار بهره‌وری بیشتری ببرید.

تعیین محل پرده نمایش

برخی از کاربران تمامی هزینه های موجود را به خرید دستگاه ویدئو پروژکتور اختصاص می دهند و تصور می کنند پرده نمایش اهمیتی در نمایش و اجرای کار نخواهد داشت و به جای آن از دیوار های سفید رنگ یا پارچه های معمولی استفاده می کنند. توجه داشته باشید که تنها عامل موثر در کیفیت تصویر، نوع دستگاه نیست و کیفیت پرده نمایش عامل مهمی در کیفیت تصاویر نمایش داده شده است. رنگ دیوار و یا پارچه هر مقدار هم که سفید باشد نمی تواند رفلکس نور را از بین ببرد. همچنین زیبایی و ظاهر ارائه، با عدم استفاده از پرده از بین می رود.

مرحله اول برای نصب دستگاه ویدئوپروژکتور، نصب پرده نمایش است. بسته به نوع پرده نمایشی که انتخاب کرده اید، نصب آن نیز متفاوت خواهد بود.

انواع پرده نمایش شامل :

  • پرده نمایش پایه دار
  • پرده نمایش دیواری-سقفی
  • پرده نمایش برقی
  • پرده نمایش قابل حمل رومیزی

انتخاب دیوار مناسب برای نصب پرده یکی دیگر از عوامل مهم است. توجه داشته باشید که دیواری که انتخاب می کنید روبروی نور مستقیم نباشد، تا تصویر ارائه شده رنگ پریدگی کمتری داشته باشد. ارتفاع قرار گیری پرده بستگی به نوع استفاده شما از دستگاه خواهد داشت. به طور مثال اگر مخاطبین ارائه، کودکان هستند، بهتر است پرده در ارتفاع کمتری قرار گیرد. برای سالن هایی که تعداد ردیف های صندلی در آن زیاد است بهتر است که پرده در ارتفاع بیشتری قرار گیرد تا خطوط دید مناسبی برای افرادی که پشت ردیف اول قرار می‎گیرند، ایجاد شود.

نصب ویدئوپروژکتور

استانداردی که در این مورد وجود دارد این است که پرده نسبت به زمین بین 60 تا 91 سانت فاصله داشته باشد و همچنین محدوده دید بینندگان بیشتر از 15 درجه نباشد. همچنین استفاده از دفترچه راهنمای پرده نمایش می تواند در انجام این مرحله مفید باشد.

توجه داشته باشید که با تمامی این محاسبات ممکن است هنوز محل قرار گیری پرده کاملا مناسب نباشد، پس بهتر است با نواری رنگی محل قرارگیری را مشخص کنید و پس از نصب و قرار گیری دستگاه نیز آن را چک کنید تا از محل پرده اطمینان پیدا کرده و سپس آن را نصب کنید.

آماده سازی قبل از نصب ویدیو پروژکتور

1.انتخاب مکان مناسب :

تعیین محل نصب و قرار گیری دستگاه ویدئوپروژکتور، سخت تر از پرده است و احتیاج به محاسبات و آنالیز بیشتری دارد. فاصله پرتاب اولین موردی است که باید در نظر گرفت. منظور از این اصطلاح، میزان فاصله بین پرده و دستگاه است. این فاصله در کاتالوگ درج شده است. البته باید توجه داشت که قابلیت زوم می تواند اندازه تصویر را بدون حرکت دادن پروژکتور به سمت پرده نمایش یا دورتر از آن، تنظیم کند. لازم به ذکر است که هر چه پروژکتور به صفحه نمایش نزدیک‎تر باشد، تصویر روشنتر خواهد بود.

میزان فاصله عمودی، بیانگر فاصله دستگاه تا سقف است. اکثر ویدئوپروژکتورها قابلیت تغییر لنز عمودی دارند، یعنی تصویر می‎تواند تا زمانی که در ارتفاع مناسب بر روی دیوار قرار گیرد، به سمت بالا یا پایین حرکت داده شود.

میزان فاصله افقی بیانگر فاصله دستگاه از طرفین است. تغییر لنز افقی به شما اجازه می‎دهد که پروژکتور را بصورت خارج از مرکز عمودی نصب کنید. اما بهتر است پروژکتور را به صورت افقی در راستای مرکز پرده نمایش قرار دهید تا بالاترین میزان همخوانی پرده و دستگاه را بهره برداری کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که تغییرات لنز افقی و عمودی بر یکدیگر موثر هستند، میزان استفاده بیشتر، از یکی از این تظیمات، میزان استفاده در دیگری را کاهش می دهد.

2. تهویه‌ی مناسب:

اطمینان حاصل کنید که مکان انتخابی دارای تهویه‌ی مناسب برای ویدئوپروژکتور است تا از گرمای زیاد یا سرمای بیش از حد جلوگیری شود.

3. منبع تغذیه:

برای ویدئوپروژکتور منبع تغذیه مناسب را تأمین کنید و به نیازهای برقی آن پاسخ دهید.

نصب ویدئو پروژکتور

نصب پایه:

پس از تعیین محل دستگاه باید اقدام به نصب دستگاه روی پایه کنید که این کار به تجهیزات احتیاج دارد. انتخاب پایه نیز بستگی به نوع نیاز و استفاده شما دارد.

انواع پایه ویدئوپروژکتور شامل :

  • پایه ویدئو پروژکتور سقفی
  • پایه برقی ویدئو پروژکتور
  • پایه دیواری ویدئو پروژکتور
  • پایه نصب ثابت ویدئو پروژکتور

 تنظیمات درجه شیب، پیچش، اعوجاج تصویر و تراز بودن پروژکتور همگی به وسیله پایه های پروژکتور انجام می‌گیرد. استفاده از تجهیزات نصب پیشرفته امکان قرار گیری پروژکتور را در مکان دقیقی که شما در نظر گرفته اید افزایش می‌دهد.

حال که دستگاه را نصب کردید برای چک کردن محلی که برای پرده در نظر گرفتید، یک تصویر روی آن بیندازید تا خیالتان از بابت جایگیری پرده هم راحت شود.

کابل و داکت کشی

پس از نصب ویدئو پروژکتور و پرده نمایش، کابل کشی ویدئو پروژکتور انجام می شود. اگر پرده مورد استفاده برقی باشد، برای پرده نیز نیاز به کابل کشی خواهد بود. در این مرحله ابتدا داکت را نصب کرده و بعد از آن کابل های تصویر مانند HDMI – VGA – USB- LAN درون داکت قرار می‌گیرند.

نصب پرده نمایش

بعد از چک کردن محل پرده، نوبت به نصب آن می رسد. هر پرده نمایشی روش نصب مخصوص به خود را دارد. نخست قاب پرده نمایش را به صورت موقت بر روی دیوار نصب کنید و توجه داشته باشید که در راستای عمودی و افقی کاملا تراز باشد سپس آن را پایین آورده و این بار قاب را به همراه پرده نمایش بر روی دیوار نصب کنید و مجددا تراز بودن پرده نمایش را کنترل کنید.

نصب ویدئوپروژکتور

اعمال تنظیمات دلخواه و تست نهایی

اعمال تنظیمات دلخواه مانند زوم، فوکوس، پیچش، درجه شیب و اعوجاج تصویر، مرحله آخر در نصب ویدئوپروژکتور است. در روند تنظیمات ویدئوپروژکتور مهمترین عامل صبر و حوصله است، این مرحله کمی زمانبر است و هر تنظیمی ممکن است سایر تنظیمات دستگاه را به هم بزند و نیازمند تنظیم مجدد باشد.

نصب ویدئوپروژکتور

هزینه نصب ویدئو پروژکتور

هزینه نصب ویدئو پروژکتور ممکن است متغیر و به عوامل مختلفی وابسته باشد. در ادامه، ما به برخی از این عوامل و توضیح هزینه‌های مرتبط با نصب ویدئو پروژکتور می‌پردازیم:

  1. نوع و ویژگی‌های ویدئو پروژکتور: هزینه نصب وابسته به نوع و ویژگی‌های ویدئو پروژکتور است. ویدئو پروژکتورهای HD یا 4K معمولاً گران‌تر از مدل‌های معمولی هستند.
  2. اندازه تصویر مورد نظر: اندازه تصویری که می‌خواهید از ویدئو پروژکتور پخش شود نیز تأثیرگذار است. پروژکتورهای با توان بیشتر ممکن است بهترین گزینه برای تصاویر بزرگتر باشند اما هزینه بیشتری داشته باشند.
  3. مکان نصب: نوع مکان و شرایط محیطی نیز تأثیرگذار هستند. مثلاً نصب در یک اتاق کوچک متفاوت از نصب در یک تالار بزرگ است.
  4. سیستم صوتی: اگر نیاز به سیستم صوتی جانبی دارید، هزینه نصب آن نیز به هزینه نصب کلی ویدئو پروژکتور اضافه می‌شود.
  5. تأسیسات الکتریکی: اگر تأسیسات الکتریکی برای ویدئو پروژکتور نیاز است (مثلاً برای نصب پریزها یا سیم‌کشی)، هزینه بیشتری را در نظر بگیرید.
  6. نیاز به نصب دیواری یا سقفی: اگر ویدئو پروژکتور باید به دیوار یا سقف نصب شود، هزینه نصب ممکن است افزایش یابد.
  7. نیاز به تنظیمات خاص: تنظیمات اضافی مانند تنظیم دستگاه‌های ورودی و خروجی و چیستی تصویر ممکن است هزینه اضافی داشته باشند.

نصب ویدئوپروژکتور

به طور کلی، هزینه نصب ویدئو پروژکتور می‌تواند از چند صد دلار تا چند هزار دلار یا بیشتر متغیر باشد. برای دقیق‌ترین تخمین هزینه، توصیه می‌شود با یک تکنسین متخصص یا شرکت نصب تماس بگیرید تا مشخصات دقیق مورد نیازتان را بررسی و تخمین هزینه را ارائه دهند.

با وجود جزئیاتی که از نصب این دستگاه بیان شد باید توجه داشت که نصب آن توسط افراد آماتور و بی تجربه می تواند خسارات زیادی را به مجموعه تحمیل کند. پس بهتر است با صرف هزینه ای اندک آن را به افراد متخصص بسپارید.

مجموعه ایده آل گستر با بیش از ده سال سابقه در زمینه فروش و نصب دستگاه های ویدئوپروژکتور می تواند شما را در تمامی مراحل خرید، نصب و نگهداری دستگاه یاری کند. این مجموعه با به کارگیری نفرات متخصص و پیشرفته ترین تجهیزات برای نصب می تواند بالاترین میزان بهره وری از دستگاه را در اختیار شما قرار دهد. پس از انجام مراحل نصب آموزش های لازم جهت نگهداری و همچنین کارکرد با دستگاه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

شما می توانید با تهیه چند عکس از زاویای مناسب، و ارسال آن برای شرکت، از جزئیات و هزینه نصب مطلع شوید. در صورت پیچیده بودن شرایط کاری کارشناسان ابتدا به مجموعه مراجعه کرده و پس از آنالیز و بررسی، هزینه نهایی، جزئیات و ملزومات نصب را با شما در میان خواهند گذاشت.

جهت ثبت درخواست نصب میتوانید با شماره 02181010 تماس حاص نمایید. به محض تماس جهت نصب هماهنگی لازم جهت اعزام نیرو به عمل خواهد آمد.

5 | (9)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x