راهنمای تلفن یالینک | از صفر تا ۱۰۰ تلفن های Yealink

شرکت یالینک در سال 2001 و در کشور چین تاسیس شده است. این شرکت در زمینه تولید تلفن‌های اداری تحت شبکه فعالیت کرده و امروزه دومین تولید کننده تلفن‌های SIP در جهان به شمار می‌رود. این برند و محصولات آن، هنوز به طور کامل در کشورمان شناخته نشده است و بسیاری از کاربران از تلفن‌های برند یالینک و قابلیت‌های منحصر به فردشان آگاهی ندارند. 

خرید انواع تلفن یالینک

همانطور که اشاره شد، یالینک در زمینه تولید تلفن‌ تحت شبکه ( IP Phone ) فعالیت می‌کند. بنابراین پیش از آنکه محصولات این شرکت را بررسی کنیم، لازم است که با تلفن‌های تحت شبکه بیشتر آشنا شویم:

معرفی شرکت یالینک

شرکت و برند یالینک یک شرکت پیشگام در ارائه راهکارهای ارتباطی و یکپارچه سازی ارتباطات در جهان میباشد . این شرکت جهانی با کمک تیم تحقیقات و توسعه مستقل خود همواره بر تولید و اختراع فناوری های جدید اصرار دارد . یالینک هم اکنون توانسته است در میان ۱۴۰ کشور رتبه نخست بازار جهانی را در فروش تلفن های تحت شبکه (SIP) از آن خود نماید .در زیر نگاهی به روند رو به رشد این شرکت می اندازیم :

  • آغاز به کار و تاسیس در سال ۲۰۰۱
  • رسیدن به جایگاه نخست در تهیه و تولید USB phone در سال ۲۰۰۵
  • رسیدن به جایگاه نخستین سرویس دهنده تلفن های sip در چین در سال ۲۰۱۰
  • راه اندازی واحد تحقیقات و توسعه در Hangzhou کشور چین در سال ۲۰۱۳
  • رسیدن به جایگاه یکی از دوبرند نخست در تولید تلفن های تحت شبکه SIP در سال ۲۰۱۴
  • همکاری با شرکت ماکروسافت در سال ۲۰۱۵
  • عرضه سهام شرکت در سازمان بورس کشور چین در سال ۲۰۱۷

برند بزرگ یالینک Yealink  از سال 2001 میلادی با پخش گسترده تلفن تحت شبکه با طراحی شکیل و کاربری های آسان همراه با قابلیت های متنوع و قیمت مناسب، مخاطبین زیادی را مجذوب خود کرده است. در بازار ویپ جهانی 140 کشور از محصولات با کیفیت شرکت یلینک استفاده می کنند.

تلفن‌ های تحت شبکه

تلفن ویپ دسته‌ای از تلفن‌ها هستند که می‌توانند صدا و تصویر را در بستر یک شبکه کامپیوتری مانند اینترنت منتقل کنند. انتقال صدا در بستر اینترنت در اصطلاح ویپ یا VOIP نامیده می‌شود. بنابراین تلفن‌های تحت شبکه در مراکزی کاربرد دارند که از تکنولوژی VOIP استفاده می‌کنند. یکی از پروتکل‌های استفاده شده در VOIP پروتکل SIP نام دارد که بر اساس آن، تمامی تلفن‌های تحت شبکه بدون در نظر گرفتن برند سازنده آن‌ها، می‌توانند با هم کار کرده و ارتباط برقرار نمایند.

تلفن‌ ویپ در حال حاضر، بیشتر در سازمان‌ها و ادارات و مراکز تجاری کاربرد دارند. برای اینکه یک مجموعه بتواند از این تلفن‌ها استفاده کند، نیاز به یک خط SIP Trunk دارد که باید آن را از مخابرات دریافت نماید ( البته در صورتی که خط تلفن شما از نوع سنتی یا همان PSTN باشد نیز می‌توانید با استفاده از Gateway که بر روی سانترال تحت شبکه نصب می‌شود،از تلفن‌های تحت شبکه استفاده نمایید.)

تلفن‌های IP در کنار یک سانترال تحت شبکه یا همان IP PBX کار می‌کنند. این تلفن‌ها باید به یک شبکه کامپیوتری متصل شوند و سپس تنظیمات خود را از سانترال تحت شبکه دریافت کنند. ( اگر در مجموعه کاری خود یک شبکه محلی LAN داشته باشید، برای راه اندازی ویپ با استفاده از سانترال تحت شبکه و استفاده از تلفن‌های IP می‌توانید از همان شبکه استفاده کنید و نیازی به ایجاد یک شبکه جدید نخواهید داشت. همچنین راه هایی برای راه اندازی voip خانگی هست که می توانید آن را در این مقاله مطالعه نمایید)

شرکت ایده آل گستر در حال حاضر سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک ( سری NS و TDE ) را همراه با انواع تلفن‌های IP ( پاناسونیک، یالینک و تلفن گرنداستریم) به مشتریان خود عرضه می‌نماید. تمامی این محصولات همراه با یک سال گارانتی معتبر به فروش می‌رسند.

6 تا از بهترین هدست‌های بلوتوثی و سیمی برای تماس تلفنی
بخوانید

ویژگی های عمومی آی پی فون های Yealink

  • دارنده صفحه نمایش با نور پس زمینه
  • دارای دو پورت اترنت
  • قابلیت اتصال به هدست تلفن با پورت جک RJ09
  • امکان اتصال به دیوار
  • امکان قرار دادن در لیست انتظار مخاطب ، قطع صدا، تعریف Speed dial یا میانبر تماس، پاسخگویی خودکار
  • قابلیت مسدود کردن تماس های ورودی کاربر ، تعریف کردن لیست سیاه برای جلوگیری از تماس ورودی لیست
  • دارنده دفترچه تلفنی با امکان ثبت حداقل 500 مخاطب
  • کنفرانس تماس ، انتقال تماس
  • برقراری تماس بدون سرور و از طریق IP Direct
  • مشاهده تاریخچه تماس ها
  • امکان مشاهده شماره تماس گیرنده Caller ID

انواع تلفن تحت شبکه

در پایین به تفصیل در مورد انواع تلفن های برند یالینک صحبت می کنیم. اما تلفن های تحت شبکه به جز تفاوت در مشخصات مختلف به صورت زیر نیز می توانند دسته بندی شوند:

با سیم

از معروف ترین مدل آی پی فون ها، مدل های با سیم هستند که از طریق کابل شبکه و پورت RJ45 به شبکه ی IP وصل می شوند. یکی از محبوب ترین این مدل ها تلفن یالینک t31p است.

بی سیم

تلفن های IP بدون سیم، خود دارای دو گونه ی مختلف هستند:

وای فای

در این نوع تلفن، هر دستگاه به صورت جداگانه توسط WiFi به Access Point یا دستگاه وایرلس به شبکه مورد نظر متصل می شود. از نقاط قوت یان نوع تلفن می توان به امکان جا به جایی راحت برای کاربر اشاره کرد. البته افت سیگنال و مشکلات در مکالمه در زمان جا به جایی میان AP ها، از مشکلات این مدل از تلفن های ویپ به شمار می رود.

دِکت

 (DECT) این مدل از تلفن های بی سیم، جهت ارتباط از استاندارد DECT بهره می برند؛ به زبان دیگر برقراری ارتباط بین تلفن ها با دستگاه اصلی از طریق DECT انجام می شود و دستگاه اصلی از طریق کابل به شبکه متصل می شود. این فناوری، در تعداد اتصال تلفن ها به یک دستگاه مادر و محدوده تحت پوشش، محدودیت دارد.

تلفن یو اس بی ( USB Phone)

این مدل از تلفن ها از طریق پورت USB به شبکه داخلی متصل شده و دیگر نیازی به کابل شبکه ندارند. (این مدل از تلفن ها وارد کشور ایران نشده است)

انواع تجهیزات ویپ

انواع تلفن های تحت شبکه یالینک

شرکت Yealink یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلفن‌های اداری در جهان به شمار می‌رود. تلفن‌های این شرکت بر اساس پروتکل SIP که مخفف ” Session Initiation Protocol ” می‌باشد، کار می‌کنند. یالینک محصولات خود را کیفیت بالا و البته قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کند و همین عامل سبب شده تا به محبوبیت بسیار زیادی در سطح جهانی نیز دست یابد. تلفن‌ یالینک در طیف وسیعی از خدمات و مشخصات به بازار عرضه می‌شوند و تقریبا تمامی نیازهای کاربران را برآورده می‌کنند. شعار این شرکت، بهبود کیفیت ارتباطات یکپارچه ( UC ) می‌باشد. UC که مخفف عبارت ” Unified Communications ” است به معنی ادغام صدا، تصویر و داده در یک ارتباط می‌باشد.

در ادامه لیستی از محصولات تولید شده توسط این شرکت را مشاهده می‌کنید. این لیست می‌تواند به شما در انتخاب تلفن مورد نیاز خود کمک کند. شرکت یالینک در هر کدام از دسته‌های زیر، طیف وسیعی از مدل‌های مختلف را تولید و روانه بازار کرده است. ما در ادامه مهم‌ترین مدل‌های هر دسته را معرفی می‌کنیم،

تلفن های کنفرانس یالینک

درست حدس زدید! این تلفن‌ها برای اتاق‌های کنفرانس طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. طراحی آن‌ها و میکروفون همه‌ جانبه‌ای که در اختیار دارند، سبب می‌شود تا صدا را در تمامی جهت‌ها پخش کنند. این عامل سبب می‌شود که تمامی افرادی که در اتاق قرار دارند، بتوانند صدای پخش شده از تلفن را بشنوند. تلفن CP920 یک مدل پایه برای تلفن‌های کنفرانس یالینک به شمار می‌‌رود.

تلفن های کنفرانس یالینک

این تلفن برای پوشش اتاق‌های کوچک و متوسط، طراحی شده است. CP920 دارای یک Wi-Fi داخلی بوده و مانند تمامی محصولات شرکت یالینک، با استفاده از تکنولوژی ” Yealink Noise Proof ” طراحی شده است. این فناوری به جز صدای انسان، تمامی صداهای موجود در اتاق کنفرانس را حذف کرده و باعث بالا رفتن کیفیت مکالمه می‌شود.

یکی دیگر از تلفن‌ های کنفرانس یالینک ، مدل CP960 می‌باشد که برای استفاده در اتاق‌های بزرگ طراحی شده است. این مدل علاوه بر داشتن تمامی ویژگی‌هایی که برای تلفن CP920 ذکر شدند، یک صفحه نمایش HD تمام رنگی نیز دارد. میکروفن تعبیه شده در CP960 سبب شده تا صدا در فواصل بزرگ‌تری پخش شود. به همین دلیل در سالن‌های بزرگ کنفرانس نیز، می‌توانید از این تلفن استفاده کنید.

تلفن های یالینک سری T2

تلفن‌های سری T2 از محبوب‌ترین تلفن‌های تحت شبکه یالینک به شمار می‌روند. SIP-T21P E2 مدل پایه در این سری محسوب می‌شود و با توجه به قیمت بسیار مناسبش می‌توانید آن را به صورت انبوه برای دفتر یا محل کار خود خریداری نمایید. سایر تلفن‌های تحت شبکه یالینک، بر اساس این مدل استانداردسازی شده‌اند. برخورداری از یک پورت دوگانه شبکه، پشتیانی از هدست تلفن، قابلیت ایجاد کنفرانس سه نفره صوتی و داشتن چندین حساب SIP از ویژگی‌های اصلی تلفن یالینک t21p می‌باشند. انواع هدست یالینک به این تلفن قابل اتصال هستند. 

تلفن های سری t2 یالینک

 

 

این تلفن یک صفحه نمایش کوچک و سیاه و سفید دارد که البته برای بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های کاری، کافی به نظر می‌رسد. می‌توانید SIP-T21 را بر روی میز قرار دهید و یا در صورت تمایل، آن را بر روی دیوار نصب کنید. این تلفن برای شرکت‌هایی که به دنبال راه‌اندازی سانترال تحت شبکه هستند اما بودجه زیادی در اختیار ندارند، بسیار مناسب است.

تلفن‌هاس سری T2 تا تلفن مدل SIP-T29G به روزرسانی شده‌اند. بزرگترین تغییری که در این مدل صورت گرفته است، یک صفحه نمایشگر تمام رنگی می‌باشد. تلفن SIP-T29G از تکنولوژی ” Yealink’s Optima HD technology ” استفاده می‌کند که باعث افزایش کیفیت مکالمات صوتی می‌شود. پورت‌های شبکه این تلفن به یک گیگابیت ارتقا یافته‌اند و شما می‌توانید رجیستری شماره گیر سریع یا Speed Dial را به دستگاه پایه اضافه کنید.

تلفن های یالینک سری T4

در تلفن‌های سری T4 یالینک ویژگی‌های موجود در سری T2 را ارتقا داده و امنیت آن‌ها را نیز افزایش داده است. تلفن‌های سری T4 با تلفن یالینک مدل SIP-T40P شروع می‌شوند که البته تفاوت زیادی با مدل‌های سری T2 ندارد. تنها تفاوت این تلفن با محصولات T2 در طراحی آن می‌باشد. در SIP-T40P نمایشگر در بالای تلفن قرار دارد و این باعث می‌شود که مساحت بیشتری نیز داشته باشد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید ایمیل‌های خود را بر روی تلفن بخوانید، این مدل برای شما بسیار مناسب می‌باشد.

تلفن های سری t4 یالینک

بالاترین مدل در میان محصولات سری T4 تلفن مدل T49G می‌باشد. این تلفن دارای یک دوربین با رزولیشن 1080 می‌باشد که برای برقراری کنفرانس‌های ویدئویی، می‌توانید از آن استفاده کنید. از آنجایی که این دوربین  تقریبا در هر زاویه‌ای تنظیم می‌شود، می‌توانید با خیال راحت از هر چیزی که می‌خواهید در طول کنفرانس ویدئویی فیلمبرداری کنید. T49G دارای یک صفحه نمایش تمام رنگی و لمسی نیز می‌باشد. این تلفن با توجه به قیمتش، مناسب‌ترین گزینه برای برگزاری کنفرانس‌های ویدئویی می‌باشد. ( به ویژه برای کارمندانی که وقت شرکت در جلسات را ندارند.)

گیت وی چیست و چگونه کار می کند ؟
بخوانید

تلفن‌ های یالینک سری T5 

این تلفن‌ها تمامی ویژگی‌های ذکر شده برای تلفن T49G را دارا بوده و تعدادی از آن‌ها نیز ارتقا یافته‌اند. در صورتی که به دنبال یک مکالمه صوتی باکیفیت بوده و قیمت مناسب نیز برایتان مهم است، می‌توانید تلفن SIP-T53 را انتخاب کنید. البته این تلفن امکان برقراری کنفرانس ویدئویی را ندارد. این تلفن برای فضاهای کاری معمولی بسیار مناسب است. البته صفحه نمایش SIP-T53 سیاه و سفید است، اما 21 کلید حافظه و 12 حساب SIP دارد. SIP-T53 به عنوان مدل پایه در سری T5 شناخته می‌شود.

تلفن های سری t5 یالینک

اگر به دنبال بهترین تلفن تحت شبکه شرکت یالینک هستید، بدون شک باید به سراغ VP59 بروید. یک تلفن خارق‌العاده که تمامی ویژگی‌های موجود در T49G را بهبود بخشیده است. این تلفن دارای خروجی HDM ، قابلیت ضبط تماس و همچتین 16 تماس SIP می‌باشد. تکنولوژی ” Yealink Noise Proof ” که در ساخت VP59 مورد استفاده قرار گرفته است، باعث می‌‎‌شود که شما در زمان مکالمه به هیچ عنوان با نویز مواجه نشوید.

تلفن های DECT یالینک

واژه DECT مخفف عبارت ” Digital Enhanced Cordless Telecommunications ” و در واقع یک استاندارد برای تلفن‌های بیسیم محسوب می‌شود. تلفن‌های DECT از طریق یک دستگاه پایه با سانترال‌های تحت شبکه ارتباط برقرار می‌کنند. این دستگاه پایه با استفاده از کابل شبکه به PBX متصل شده و از طریق فناوری بیسیم به تلفن‌های DECT وصل می‌شود. شرکت یالینک انواع مختلفی از تلفن‌های DECT را تولید می‌کند. این مدل‌ها در رنج‌ها و فواصل مختلفی کار می‌کنند.

تلفن های dect یالینک

 

این تلفن‌ها برای مشاغلی که نیاز به برقراری کنفرانس ندارند و از طرفی نمی‌خواهند برای ایجاد خطوط داخلی هزینه کنند، یک انتخاب عالی محسوب می‌شوند. مراکزی مانند کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و سایر کسب و کارهای کوچک، می‌توانند به راحتی از این تلفن‌ها استفاده کنند. از جمله تلفن‌های DECT یالینک که قیمت مناسبی نیز دارد، می‌توان به تلفن W60P همچنین  اشاره کرد.

آیکون‌ های تلفن یالینک

بعد از اینکه به معرفی سری‌های مختلف و راهنمای تلفن یالینک پرداختیم، بهتر است با آیکون‌هایی که در این تلفن‌ها موجود هستند، بیشتر آشنا شویم. این آیکون‌ها ممکن است در مدل‌های مختلف از محصولات یالینک، با اندکی تفاوت دیده شوند. به عنوان مثال در تلفن‌هایی با صفحه نمایشگر رنگی، این آیکون‌ها به صورت رنگ‌دار دیده می‌شوند

آیکون توضیحات
network is unavailable شبکه موجود نیست
registered succesfully با موفقیت ثبت شد
registered fail ثبت نام نشد
registering در حال ثبت نام
speakerphone mode حالت بلنگو یا هندزفری
handset mode حالت هدست
headset mode حالت هدست
multi lingual انتخاب حروف کوچک برای حالت ورودی
uppercase انتخاب حروف بزرگ برای حالت ورودی
alphanomeric انتخاب الفبا برای حالت ورودی
numberic انتخاب حالت عددی برای حالت ورودی
voice mail صندوق صوتی
text message پیام متنی
auto answer پاسخگوی اتوماتیک
dnd لطفا مزاحم نشوید
call hold حالت انتظار مکالمه
call mute حالت بیصدا
ringer volume is 0 قطع صدای زنگ تلفن
keypad lock قفل صفحه کلید
received call تماس های دریافتی
dialed call تماس های گرفته شده

 

کدام تلفن یالینک برای شما مناسب است؟

مهم‌ترین نکته‌ای که برای انتخاب یک تلفن باید در نظر داشته باشید، نیازها و انتظاراتتان از یک دستگاه تلفن است. با توجه به گستردگی و تنوع محصولات یالینک، انتخاب بهترین گزینه برای شما، کار آسانی نخواهد بود. به همین دلیل، بهتر است قبل از هر تصمیمی در زمینه خرید یکی از مدل‌های مختلف تلفن یالینک، با کارشناسان فروش ایده آل گستر تماس گرفنه و راهنمای تلفن یالینک را دریافت نمایید. بازهم تاکید می‌کنیم که قیمت تلفن‌ شرکت Yealink در مقایسه با محصولات مشابه، بسیار مناسب است و شاید همین دلیل، باعث گرایش شما به این تلفن‌ها شود.

سوالات متداول در ارتباط با راهنمای تلفن یالینک

آیا شرکت یالینک به غیر از تلفن های تحت شبکه، تلفن دیگری نیز تولید می‌کند؟

در حال حاضر خیر. این شرکت تمام توان خود را بر روی تولید تلفن‌های IP متمرکز کرده است و روز به روز در حال افزایش کیفیت محصولات خود است. یک تیم تحققاتی قدرتمند و متشکل از 200 کارشناس متخصص، به طور دائمی در حال بررسی محصولات تولید شده یالینک هستند. تحقیقات این گروه در نهایت منجر به رفع نواقص و افزایش کیفیت مدل‌های تولید شده می‌شود.

آیا تلفن های یالینک با سانترال های تحت شبکه پاناسونیک کار می‌کنند؟

بله. در صورتی که در حال استفاده از یکی از سانترال‌های تحت شبکه پاناسونیک از قبیل ( سری NS و TDE ) می‌باشید، می‌توانید از تلفن‌های یالینک در مجموعه خود استفاده کنید. البته برای این کار، نیاز به تهیه لایسنس SIP خواهید داشت. این لایسنس را می‌توانید از نمایندگی‌های معتبر و رسمی شرکت پاناسونیک از جمله ایده آل گستر دریافت نمایید.

چگونه آدرس IP تلفن یالینک خود را پیدا کنم؟

برای این کار دکمه Menu را بر روی دستگاه تلفن فشار دهید و سپس به قسمت ” Status ” بروید. در این صفحه، آدرس IP تلفن خود را مشاهده خواهید کرد. (آی پی که در این صفحه خواهید دید، از نوع IPV4 خواهد بود.)

4.5 | (4)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x