دستگاه های فکس حرارتی و کاربنی پاناسونیک

دستگاه های فکس از زمان عرضه تا به امروز یکی از ابزارهای مهم جهت ارسال و دریافت اسناد و مدارک و نامه های اداری بوده‌اند. حتی پیشرفت تکنولوژی، ظهور ایمیل و شبکه های اجتماعی که قادرند در لحظه تصاویر را به نقاط دیگر ارسال کنند، جای دستگاه های فکس حرارتی یا کاربنی را نگرفتند. شاید علت آن را باید در نحوه مدیریت دستگاه های اداری و کادر فعال در ادارات دانست. علت دیگری که می توان برشمرد امنیت بیشتر آن نسبت به شبکه جهانی وب هست.

دستگاه های فکس به طور کلی دو نوع دارند؛ فکس حرارتی و فکس کاربنی. هر دو نوع با خط تلفن کار می کنند.

فکس های حرارتی

اگر شما از دستگاه فکس استفاده کمی دارید به طور مثال برای مصارف خانگی یا مغازه های کوچک، به شما پیشنهاد می کنیم از دستگاه های فکس حرارتی پاناسونیک استفاده نمایید. کارکرد این نوع دستگاه ها همان روشی است که تمامی فکس ها فرایند ارسال و دریافت را انجام می دهند. مهترین تفاوت فکس های حرارتی با دیگر فکس ها را میتوان در نوع کاغد و نحوه چاب آن دانست.

دستگاه های فکس حرارتی چگونه کار می کنند؟

این نوع فکس ها برای خروجی داده های دریافتی نیازی به کارتریج ندارد و به جای آن از تکنولوژی حرارتی برای پرینت به روی کاغذ استفاده می کنند. این نوع فکس ها از کاغذهای معمولی پشتیبانی نمی کند و از کاغذ های مخصوص که به گرما حساس می باشد را پشتیبانی می نماید.

همچنین بخوانید: فکس چیست؟

مزیت فکس های حرارتی چیست؟

برجسته ترین مزیت این فکس های حرارتی نسبت به سایر فکس ها دوام دستگاه است و اینکه و استهلاک کمتری دارند؛ اما طبیعی است که این نوع فکس ها بی نقص نبوده و از معایب آن ها میتوان به این اشاره نمود که اطلاعات روی برگه ها به مرور زمان پاک می شوند.

فکس حرارتی پاناسونیک
فکس حرارتی پاناسونیک

مدل های فکس حرارتی پاناسونیک

  • KX-FT987
  • KX-FT981

فکس های کاربنی

این سری دستگاه ها کارکردی مشابه فکس های حرارتی دارند و برای کاربری کم تا متوسط طراحی شده اند. کلیه فکس های کاربنی با کاغذ معمولی A4 کار می کنند. این نوع فکس ها در خودشان اسکنر دارند و به همین دلیل قادر به گرفتن کپی نیز می باشند و یک دستگاه دوکاره محسوب می شوند.

فکس های کاربنی چگونه کار می کنند؟

فکس های کاربنی همانند فکس های حرارتی از طریق حرارت عملیات پرینت را انجام می دهند با این تفاوت که بجای کاغذهای حرارتی از کاربن استفاده می نمایند. هر کاربن رول حدود 250 برگ را پشتیبانی می کند و هزینه کاربن رول های این فکس ها بسیار پایین است.

دستگاه فکس کاربنی پاناسونیک
دستگاه فکس کاربنی پاناسونیک

دستگاه های فکس کاربنی پاناسونیک

دستگاه فکس KX-FP218
دستگاه فکس KX-FC265
دستگاه فکس KX-FP206
دستگاه فکس KX-FG2452
دستگاه فکس KX-FC275
دستگاه فکس KX-FP711
دستگاه فکس KX-FP388
دستگاه فکس KX-FP365
دستگاه فکس پاناسونیک KX-FP701

جمع بندی

در حال حاضر استفاده از فکس های حرارتی منسوخ شده و مدل های جدیدتر مانند فکس های کاربنی و فکس های لیزری جای آن را گرفته.

برای مشاهده نمونه های فکس های پاناسونیک از جمله فکس های لیزری، کاربنی و تجهیزات جانبی آن به صفحه محصولات فکس پاناسونیک مراجعه نمایید.

4.5 | (8)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x