تجهیزات مورد نیاز جهت نصب مراکز تلفن کم ظرفیت پاناسونیک

 پست های مخابراتی

یکی از  تجهیزات مخابراتی که برای نصب سانترال های کم ظرفیت پاناسونیک استفاده میشود پست های مخابراتی می باشد اما در مراکز کم ظرفیت پاناسونیک کمتر مورد استفاده قرار می گیرد .  مگر اینکه  در برخی از شرکتها یا ساختمان ها به دلیل ازدحام کابل در ساختمان آنها در داخل پست های کروز مرتب سازی و پانچ نمود و در زمان نیاز از آن کابل ها استفاده می کنند.مزیت استفاده از پست این است که در صورت خرابی داخلی ها یا جابجایی آنها کابل اصلی کوتاه نمی شود.

داکت

از دیگر تجهیزات مورد نیاز پاناسونیک در مسیر هایی که امکان کابل کشی توکار وجود ندارد استفاده از داکت است .می توان از داکت ها به عنوان محافظ کابل ها استفاده نمود. داکت ها ی دیواری در اندازه های مختلف تولید می شود و معمولا برای تعداد کابل های کم از داکت های سایز کم استفاده می شود و در قسمتهایی مانند زیر در ها نیز می توان از داکت های زمینی استفاده نمود.

کابل های مخابراتی

از دیگر تجهیزات مورد نیاز پاناسونیک با توجه به به اینکه مراکز سانترال کم ظرفیت پاناسونیک از تلفن سانترال مدل KX-AT7730 و آنالوگ پشتیبانی می کند و تلفن های هایبرید با 2 زوج سیم  ( 1 زوج خط آنالوگ و 1 زوج خط دیتا ) را نیاز دارد معمولا در داخل سوکت به ازای هر خط داخلی 2 زوج سیم بسته می شود. اما تلفن های آنالوگ و خطوط مستقیم شهری  نیاز به 1 زوج سیم مسی دارند.

6 زوج ، 10 زوج و 16 زوج بیشترین استفاده را در مراکزسانترال  کم ظرفیت پاناسونیک دارد.

 

سرسوکت یا RG 11

از سر سیم ها جهت اتصال داخلی ها سانترال  و خطوط شهری به مراکز تلفن پاناسونیک استفاده می شود.

 

انواع سوکت

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز واسطه ای بین کابل و سیم لاین سوکت یا پریز تلفن می باشد.

  • پریز های تو کار دیواری
  • پریز های رو کار
  • سوکت های چسبی
  • کیستون های تلفنی (CAT3) داخل داکت

 

سیم لاین

به رابط بین  پریزها از روی دیوار به تلفن سیم لاین می گویند. که با توجه به فاصله بین پریز با تلفن با متراژ دلخواه از سیم های 2 زوجی تخت و 2 عدد RG11 درست می شود.

5 | (6)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x