باتری سانترال پاناسونیک چیست و چگونه نصب می‌شود؟

سانترال مهم‌ترین بخش از یک مجموعه کاری (ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک) محسوب می‌شود. از کار افتادن این دستگاه حتی برای چند دقیقه هم می‌تواند برای مدیران دردناک باشد. قطع شدن برق مهم‌ترین عاملی است که مرکز تلفن را از کار می‌اندازد. خوشبختانه باتری سانترال پاناسونیک می‌تواند خیال شما را از بابت این اتفاق، کاملا راحت کند.

خرید باتری سانترال پاناسونیک

در صورتی که دستگاه سانترال شما از یک باتری مناسب برخوردار باشد حتی در صورت برق هم می‌توانید به مرکز تلفن و خطوط شهری و داخلی، دسترسی داشته باشید. اما سوالی که برای مدیران کسب و کار پیش می‌آید که باتری سانترال چیست و چگونه کار می‌کند؟

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به صورت مفصل به انواع باتری‌های سانترال پاناسونیک بپردازیم و نحوه کار کردن آن‌ها را توضیح دهیم. اگر شما هم نگران از کار افتادن مرکز تلفن خود با قطع شدن برق هستید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

باتری سانترال چیست؟

باتری سانترال به عنوان منبع تغذیه بک آپ یا پشتیبان عمل می‌کند. به این صورت که با قطع شدن برق، این باتری به صورت اتوماتیک فعال شده و برق مورد نیاز دستگاه سانترال را فراهم می‌کند. در سانترال‌های پاناسونیک، پاناسونیک از طریق یک کابل به دستگاه وصل می‌شود.

زمانی که باتری به دستگاه متصل باشد، دو حالت رخ می‌دهد:

  1. در زمان وصل بودن برق، باتری به صورت خودکار شارژ می‌شود.
  2. در زمان قطع شدن برق، شارژ باتری به صورت اتوماتیک جایگزین جریان برق شده و دستگاه سانترال به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
توجه داشته باشید که مدت زمان شارژدهی باتری سانترال پاناسونیک به وضعیت مرکز تلفن شما بستگی دارد. اگر تعداد تماس‌های شما در زمان استفاده از باتری زیاد باشد، می‌توانید تا 100 دقیقه روی آن حساب کنید. این در حالیست که در وضعیت استندبای یا حتی تماس‌های کم، باتری می‌تواند تا حداکثر 3 ساعت هم شارژدهی داشته باشد.

همان‌طور که می‌دانید، سانترال‌ پاناسونیک در مدل‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. هر کدام از این مدل‌ها، باتری مخصوص به خود را دارند. برای اطلاع از باتری دستگاه سانترال خود، می‌توانید با فروشگاه ایده آل گستر تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

باتری سانترال 824

سانترال پاناسونیک 824 محبوب‌ترین مدل در بین سانترال‌های کم‌ظرفیت پاناسونیک محسوب می‌شود. این دستگاه در بهترین حالت خود از 8 خط شهری و 24 عدد داخلی پشتیبانی می‌کند. باتری سانترال 824 از دو عدد باتری 12 ولت 7 آمپر که به صورت سری به هم متصل شده‌اند تشکیل می‌شود.

این باتری از طریق یک کابل و مطابق تصویر زیر، به سانترال 824 وصل می‌شود:

اتصال باتری 824

همان‌طور که مشاهده می‌کنید هر دو باتری 12 ولت، روی بدنه خود دارای دو قطب مثبت منفی هستند که باید به صورت سری، به هم وصل شوند. بعد از اتصال باتری‌ها به هم‌دیگر، باید آن‌ها را به کابل A227 (کابل مخصوص اتصال باتری به سانترال 824) وصل کنید. در ادامه، کافیست کانکتور کابل را به رابط باتری که روی بدنه سانترال KX-TES824 مشخص است، وصل کنید.

تذکر بسیار مهم: قبل از اتصال باتری به سانترال 824 حتما باید دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا کنید.

به این ترتیب باتری با موفقیت به سانترال وصل شده و به محض روشن شدن دستگاه، شروع به شارژ شدن می‌کند. در زمان قطعی برق هم شارژ باتری به صورت اتوماتیک وارد مدار سانترال شده و باعث ادامه فعالیت آن می‌شود.

باتری سانترال NS500

سانترال‌های سری NS از جمله دستگاه‌های پرظرفیت پاناسونیک محسوب می‌شوند که به صورت گسترده در ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری متوسط و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. سانترال ns500 محبوب‌ترین مدل از سری NS به شمار می‌رود. این دستگاه از سه عدد باتری 12 ولت که به صورت سری به هم متصل شده‌اند، استفاده می‌کند.

برای اتصال باتری سانترال NS500 باید مطابق تصویر زیر عمل کنید:

اتصال باتری سانترال ns500

همانطور که مشاهده می‌کنید، ابتدا باید باتری‌ها را با هم‌دیگر سری کرده و سپس آن‌ها را به کابل A228 (کابل مخصوص اتصال باتری به سانترال NS500) متصل کنید. در ادامه، درپوش پلاستیکی مخصوص را مطابق عکس بالا جدا کرده و کانکتور کابل را به رابط باتری دستگاه وصل کنید.

تذکر: دقت داشته باشید که قبل از اتصال باتری، دستگاه KX-NS500 را خاموش کرده و از برق جدا کنید.

انتخاب کابل مناسب، یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در زمان تعویض یا نصب باتری سانترال NS500 به آن توجه داشته باشید. دقت کنید که برای این کار، حتما از کابل KX-A228 استفاده کنید.

باتری سانترال TDE و TDA

سری‌های TDE و TDA مانند سانترال پاناسونیک tda100 از جمله سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک محسوب می‌شوند. باتری این دستگاه‌ها، از سه عدد باتری 12 ولت 18 آمپر که به صورت سری به هم متصل شده‌اند، تشکیل شده است. مدل‌های KX-TDE600 و KX-TDA200 و … از این باتری‌ها استفاده می‌کنند.

ایده آل گستر ؛ نمایندگی خدمات پس از فروش سانترال پاناسونیک

نصب یا تعویض باتری سانترال یک امر تخصصی بوده و به دانش و تجربه کافی نیاز دارد. دقت کنید که در صورت اتصال اشتباه باتری، ممکن است حتی دستگاه سانترال شما منفجر شود! بنابراین بهتر است این کار را شخصا انجام ندهید آن را به تکنسین‌های فنی در واحد نمایندگی سانترال پاناسونیک ایده آل گستر واگذار نمایید.

شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی مجاز محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک در ایران، آماده ارائه انواع خدمات پس از فروش سانترال از جمله نصب و تعویض باتری است. تکنسین‌های مجرب ما با کسب سال‌ها تجربه در این زمینه، باتری دستگاه سانترال مجموعه شما را در کمترین زمان ممکن، آماده استفاده می‌نمایند.

علاوه بر این، مشاورین و کارشناسان فروش در نمایندگی پاناسونیک، ایده آل گستر همواره این آمادگی را دارند که انواع اطلاعات و راهنمایی‌های تخصصی در حوزه سانترال‌های Panasonic را به شما عزیزان ارائه دهند.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی باتری سانترال پاناسونیک و نحوه نصب آن در مدل‌های مختلف پرداختیم. به کمک یک باتری مناسب، دیگران نگران قطعی برق نخواهید بود؛ زیرا حتی در این شرایط هم مرکز تلفن شما به خوبی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در صورتی که هم‌چنان در این رابطه سوال یا ابهامی دارید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

3 | (2)
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x