قابلیت کنفرانس در تلفن چیست؟

قابلیت کنفرانس در تلفن را می‌توان یکی از انقلاب‌های صنعت ارتباطات دانست. همان طور که می‌دانید، تکنولوژی در دنیای امروز با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است. به خصوص در حوزه ارتباطات، که شاهد آن هستیم هر چند وقت یکبار، یک شبکه ارتباطی یا یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی در جهان ظهور می‌کند.

آنقدر ارتباطات پیشرفته شده که علاوه بر صدای مخاطب، می‌توان با او ارتباط تصویری برقرار کرد. جلوتر که می‌رویم، می‌بینیم علاوه بر تماس‌های تصویری، می‌توان با چند نفر دیگر به صورت همزمان صحبت کرد. بله این همان فناوری نوین دنیای ارتباطات است که می‌خواهیم در مورد آن و ویژگی‌های آن صحبت کنیم.

کنفرانس تلفنی برای چه کسانی مناسب است؟ تماس کنفرانسی چه قابلیت‌هایی دارد؟ چه تلفن‌هایی دارای این این فناوری هستند؟ این پرسش‌ها و سوالات دیگر را در همین مقاله پاسخ خواهیم داد. در ضمن اگر تجربه‌ای در استفاده از تلفن‌های کنفرانسی دارید، در زیر همین پست نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

قابلیت کنفرانس در تلفن چیست؟

کنفرانس تلفنی به زبان ساده یعنی صحبت کردن چند نفر با تلفن به صورت همزمان با یکدیگر. امروزه شرکت‌ها به دلیل شعبه‌ها و مراکزی که در مکان‌های مختلفی دارند، جلسات خود را از طریق تلفن‌های کنفرانسی برگزار می‌کنند.

گرچه استفاده از این قابلیت محدود به فاصله زیاد نیست. ممکن است یک ساختمان بزرگ با طبقات زیاد و کارمندان زیادی که در آنجا فعالیت می‌کنند، همه از این ویژگی تلفن‌های جدید استفاده کنند.

کاربرد کنفرانس تلفنی چیست؟

حتی در این دنیایی که اینترنت حرف اول را در ارتباطات بین انسان‌ها می‌زند، هیچ‌گاه تلفن جایگاه خود را از دست نمی‌دهد. ایجاد کنفرانس و گفت‌وگو بین چند نفر فقط مختص شرکت یا سازمان نیست.

گفتنی است که عامه مردم هم در خانه‌هایشان می‌توانند به صورت چند نفره با یکدیگر مکالمه کنند. به عنوان مثال شرکت پاناسونیک با تولید انواع تلفن بیسیم که از ویژگی کنفرانس استفاده می‌کنند، این امکان را فراهم کرده تا مردم در خانه بتوانند به طور همزمان با یکدیگر و به صورت چند نفره مکالمه کنند.

اما اگر بخواهیم به صورت پیشرفته کاربرد کنفرانس تلفنی را برای شما توضیح دهیم، شرکت‌ها و سازمان‌ها از این فناوری بیشترین منفعت را می‌برند. چرا که هم در زمان و هم در هزینه‌های ارتباطی بسیار صرفه‌جویی می‌شود. همچنین دیگر به حضور فیزیکی افراد، نیازی نیست.

استفاده از تماس کنفرانسی، نیازمند این است که دیگر کاربران هم، تلفن یا سرویسی داشته باشند که از این تکنولوژی پشتیبانی کند.

تلفن‌های دارای تماس کنفرانسی

تلفن بیسیم خانگی

یکی از نیازهای مهم ایجاد تماس چند نفره، استفاده از تلفن‌های دارای تماس کنفرانسی است. تعدادی از تلفن‌های پاناسونیک هستند که کاربرد خانگی دارند و دارای این فناوری هستند. در جدول زیر می‌توانید نمونه گوشی‌هایی که دارای تماس کنفرانسی هستند را مشاهده کنید. همچنین لینک مشخصات، قیمت و نقد و بررسی این محصولات هم قرار داده شده است.

تصویر تلفن بیسیم نام تلفن بیسیم لینک خرید محصول
تلفن پاناسونیک f320

تلفن پاناسونیک KX-TGF320

 

خرید آنلاین
تلفن پاناسونیک f322

تلفن پاناسونیک KX-TGF322

 

خرید آنلاین
تلفن پاناسونیک 9581

تلفن پاناسونیک KX-TG9581

 

خرید آنلاین
بهترین تلفن بیسیم پاناسونیک سال 2024
بخوانید

تلفن سانترال

استفاده از تلفن سانترال در شرکت‌ها بسیار رایج است. چرا که اگر بخواهند برای هر کارمند خود یک خط تلفن جدا تهیه کنند، باید هزینه زیادی را صرف این کار کنند. بهترین راه‌حل برای کاهش هزینه‌ها استفاده از مرکز تلفن است که از طریق دستگاه سانترال، تلفن‌ها به یکدیگر وصل می‌شوند. علاوه بر صرفه‌جویی در تهیه خطوط تلفن، تماس‌های داخلی سازمان به صورت رایگان انجام می‌شود.

اکثر این تلفن‌ها، قابلیت کنفرانس تلفنی دارند. در جدول زیر چند نمونه از تلفن‌های سانترال که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، به همراه لینک مشخصات قرار داده‌ایم:

تصویر تلفن سانترال نام تلفن سانترال لینک خرید محصول
تلف سانترال پاناسونیک 7730

تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7730

 

خرید آنلاین
تلفن سانترال پاناسونیک KX-DT346

تلفن سانترال پاناسونیک KX-DT346

 

خرید آنلاین
تلفن سانترال پاناسونیک 7630

تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7630

 

خرید آنلاین

تلفن تحت شبکه

علاوه بر کنفرانس صوتی، می‌توان کنفرانس‌های تصویری چند نفره هم برگزار کرد. البته برای این کار باید سرویس VoIP را تهیه کنید. علاوه بر آن، تهیه تلفن تحت شبکه هم امری ضروری است. استفاده از سرویس VoIP در برخی شرکت‌ها کاربرد بسیار مهمی دارد. چرا که می‌توانند اطلاعات و داده‌های خود را به صورت تصویری با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

شرکت معروفی همچون یالینک، با شناخت نیازهای روز مشتریان خود، دست به تولید تلفن‌های کنفرانسی زده که مخصوص این کار هستند. به عنوان مثال یکی از این محصولات، تلفن کنفرانسی تحت شبکه CP920 است که شکل و شمایل متفاوتی نسبت به سایر دستگاه‌های تلفن دارد.

در جدولی که مشاهده می‌کنید، لینک مشخصات چند محصول را که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، گذاشته شده است که از طریق آن می توانید قیمت تلفن ویپ های مختلف را مشاهده کنید و یا اقدام به خرید نمایید: 

تصویر تلفن تحت شبکه نام تلفن تحت شبکه لینک خرید محصول
تلفن تحت شبکه پاناسونیک KX-HDV130

تلفن تحت شبکه پاناسونیک KX-HDV130

 

خرید آنلاین
تلفن کنفرانسی یالینک CP960

تلفن کنفرانسی تحت شبکه یالینک CP960

 

خرید آنلاین
تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP2200

تلفن تحت شبکه گرنداستریم GXP2200

 

خرید آنلاین
آشنایی با سیستم تلفن ویپ (VoIP) و نحوه عملکرد آن
بخوانید

و در آخر

در دنیای امروز استفاده از تماس‌های صوتی و تصویری چند نفره برای کسانی که به سرعت و زمان اهمیت می‌دهند، بسیار مفید است. یک راه‌حل بسیار مناسب که حتما نیاز به حضور فیزیکی افراد در یک جلسه نیست. همچنین کارها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. یک ارتباط کاملا هوشمند که قطعا صاحبان کسب و کار را به فکر استفاده از آن خواهد انداخت.

سوالات متداول

ایجاد یک کنفرانس تلفنی چه امکاناتی می‌خواهد؟

برای ایجاد یک تماس کنفرانسی باید تجهیزات زیر را تهیه کنیم:
• یک تلفن که از ویژگی کنفرانس پشتیبانی کند.
• تهیه یک سرویس مخابراتی برای ایجاد یک تماس کنفرانسی.

آیا می‌توان از طریق 2 دستگاه تلفن، کنفرانس صوتی چند نفره ایجاد کرد؟

بله. می‌توان از طریق زدن کلید اسپیکر تلفن، دیگر اعضایی که در اتاق حضور دارند، جزئی از کنفرانس شوند. اما باید از تلفن‌هایی استفاده کنید که صدای اسپیکر آنها به صورت HD و با وضوح کامل پخش شود. برخی از تلفن‌های پاناسونیک از کیفیت صدای خوبی برخوردار بوده و جوابگوی نیاز شما است.

تلفن‌های بیسیمی که تماس کنفرانسی دارند، کدام‌اند؟

چند نمونه از انواع تلفن بیسیم پاناسونیک که ویژگی کنفرانس را دارند:
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TG9581
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TGF380
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TG6672
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TG3752
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TG9582
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TGF320
تلفن بیسیم پاناسونیک KX-TG6461

تلفن‌های سانترال دارای کنفرانس تلفنی کدام‌اند؟

چند نمونه از انواع تلفن سانترال پاناسونیک که دارای فناوری کنفرانس صوتی هستند:
تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7730
تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7636
تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7630
تلفن سانترال پاناسونیک KX-T7633
تلفن سانترال پاناسونیک KX-DT346

تلفن‌های تحت شبکه که دارای ویژگی کنفرانس تلفنی هستند، کدام‌اند؟

چند نمونه از انواع تلفن تحت شبکه که دارای تماس کنفرانسی هستند:
تلفن تحت شبکه پاناسونیک KX-HDV130
تلفن تحت شبکه پاناسونیک KX-HDV100
تلفن تحت شبکه یالینک VP59
تلفن یالینک T31P
تلفن تحت شبکه یالینک T29G
تلفن کنفرانسی یالینک CP960
تلفن تحت شبکه یالینک T54W

 

5 | (1)
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x