فعال سازی کالر آیدی سانترال پاناسونیک ؛ آموزش و توضیحات

فعال سازی کالر آیدی سانترال پاناسونیک یکی از مواردی است که بسیاری از کاربران مراکز سانترال، به دنبال انجام آن می‌باشند. در این مقاله سعی می‌کنیم به صورت جامع به این موضع بپردازم و راه‌های مختلف آن را بررسی کنیم. البته در نظر داشته باشید که بهتر است این کار از طریق تکنسین‌های فنی و متخصص انجام شده تا از بروز خسارات احتمالی جلوگیری شود. شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، می‌تواند یک انتخاب مناسب در زمینه خرید، نصب و راه اندازی انواع مراکز و تلفن سانترال باشد.

Caller ID یکی از قابلیت‌هایی است که بسیاری از شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها برای آن اهمیت ویژ‌ه‌ای قائل هستند. با استفاده از کالر آیدی شما می‌توانید شماره فرد تماس گیرنده با مجموعه را بر روی تلفن مشاهده کنید. در صورتی که شماره وی بر روی حافظه تلفن ذخیره شده باشد؛ می‌توانید نام شخص را نیز ببینید. البته کالر آیدی تنها مختص مراکز تجاری نبوده و  بسیاری از کاربران تلفن‌های خانگی نیز، از کالر آیدی استفاده می‌کنند.

Caller ID در مراکز سانترال

برای استفاده از کالر آیدی، تنها کافیست دستگاه تلفنی که خریداری می‌نمایید، از این قابلیت برخوردار باشد. اما زمانی که بخواهید در یک مجموعه بزرگ و بر روی دستگاه سانترال از آن استفاده کنید، ماجرا اندکی متفاوت می‌شود. در این شرایط، شما احتیاج به تنظیمات بیشتر و البته سخت‌افزارهای مرتبط دارید. همانطور که می‌دایند، تمامی تلفن‌هایی که در یک مجموعه قرار دارند، به دستگاه سانترال یا همان PBX متصل می‌باشند. بنابراین برای اینکه تمامی این دستگاه‌های تلفن بتوانند از کالر آیدی استفاده کنند، باید سراغ دستگاه سانترال بروید و تنظیمات مورد نیاز را بر روی آن اعمال کنید.

دستگاه‌های سانترال پاناسونیک به دو دسته کم ظرفیت و پرظرفیت تقسیم بندی می‌شوند. فعال سازی کالر آیدی سانترال پاناسونیک برای هر کدام از این دستگاه‌ها به روشی متفاوت صورت می‌گیرد. در ادامه این مقاله، ابتدا به بررسی کالر آیدی بر روی سانترال‌‌های کم ظرفیت پاناسونیک خواهیم پرداخت و پس از آن، تنظیمات مربوط به این قابلیت را بر روی دستگاه‌های پرظرفیت نیز بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

فعال سازی کالر آیدی بر روی سانترال کم ظرفیت پاناسونیک

دستگاه های سانترال کم ظرفیت پاناسونیک براس استفاده در مجموعه‌های کوچک و متوسط طراحی شده‌اند. در حال حاضر سانترال پاناسونیک kx-tes824 به عنوان پرکاربردترین و پرفروش‌ترین دستگاه سانترال کم ظرفیت پاناسونیک مطرح می‌باشد. این دستگاه به طور پیش فرض از 3 خط شهری و 8 خط داخلی پشتیبانی می‌کند، اما قابلیت ارتقا تا 8 خط شهری و 24 خط داخلی را نیز دارا می‌باشد.

برای راه اندازی کالر آیدی بر روی سانترال‌های کم ظرفیت، باید یک کارت جداگانه خریدرای نموده و بر روی دستگاه سانترال نصب کنید. این کارت با عنوان کارت Caller ID شناخته می‌شود. به ازای هر 3 خط شهری، احتیاج به خرید یک کارت کالر آیدی می‌باشد در صورتی که از سانترال کم ظرفیت استفاده می‌کنید و قصد فعال سازی کالر آیدی را دارید، باید کارت KX-TE82494 را خریداری نمایید. این کارت هم اکنون در فروشگاه ایده آل گستر و همراه با یک گارانتی معتبر و 12 ماهه به مشتریان عرضه می‌شود.

نصب کارت کالر آیدی

جهت نصب کارت کالر آی دی بر روی سانترال باید درب سانترال را برداشته پیچ ها را باز کنید بر روی برد مرکز تلفن از سمت چپ به راست جای خالی 3 کارت را مشاهده می کنید . اولین کارت را از سمت چپ بر روی دستگاه قرار می دهیم. به خاطر داشته باشید برای نصب کارت کالر آی دی حتما باید سانترال را خاموش کنید.

توجه : بر روی بعضی از مراکز تلفن سری TES  و TEM  که دارای ورژن قدیمی می باشند پس از نصب کارت آی دی ممکن است همچنان شماره تلفن تماس گیرنده نمایش داده شود برای این کار باید ورژن دستگاه را ارتقا دهید. در صورتی که ورژن سانترال بالا بوده و همچنان شماره تلفن نمایش داده نشد باید سیم ارت سانترال را وصل کنید.

کارت کالر آیدی KX-TE82494
کارت کالر آیدی KX-TE82494 برای سانترال های کم ظرفیت

بعد از اینکه کارت KX-TE82494 را بر روی دستگاه سانترال نصب نمودید، باید تنظیمات آن را نیز فعال نمایید. همانطور که می‌دانید تنطیمات دستگاه‌های سانترال کم ظرفیت از طریق دستگاه‌های تلفن KX-AT7730 و یا KX-T770 انجام می‌شود. می توانید برای خرید و یا دریافت قیمت تلفن سانترال پاناسونیک kx-t7730 از لینک داده شده قیمت‌ها را مشاهده نمایید. تلفن‌ها از طریق جک 01 به دستگاه سانترال متصل می‌‌شوند و سپس کدهای تلفن سانترال پاناسونیک با استفاده از آن‌ها فعال می‌شوند. برای راه اندزی کالر آیدی در دستگاه‌های کم ظرفیت باید کدهای 628 ، 900 و 910 فعال شوند. برای اعمال تنظیمات بر روی این کدها باید مراحل زیر را دنبال کنید:

کد 628

این کد برای مواردی فعال می‎شود که شما در مجموعه خود از تلفن‌های آنالوگ استفاده کنید. برای اینکه کالر آیدی بر روی تلفن‌های معمولی و آنالوگ فعال شود؛ باید کد 628 به صورت زیر فعال شود:

  • ابتدا دکمه Program را بر روی دستگاه تلفن فشار دهید
  • ابتدا کلید * و سپس # را فشار دهید
  • پسورد دستگاه که به صورت پیش فرض 1234 می‌باشد را وارد کنید
  • ابتدا کد 628 را وارد کرده و وضعیت آن را به Enable تغییر دهید
  • با استفاده از دکمه Store تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید.

کد 900

  • ابتدا دکمه Program را بر روی دستگاه تلفن فشار دهید
  • ابتدا کلید * و سپس # را فشار دهید
  • پسورد دستگاه که به صورت پیش فرض 1234 می‌باشد را وارد کنید
  • ابتدا کد 900  را وارد کرده و وضعیت آن را به Enable تغییر دهید
  • با استفاده از دکمه Store تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید.

کد 910

  • ابتدا دکمه Program را بر روی دستگاه تلفن فشار دهید
  • ابتدا کلید * و سپس # را فشار دهید
  • پسورد دستگاه که به صورت پیش فرض 1234 می‌باشد را وارد کنید
  • کد 910 را وارد کرده و یکی از حالت‌های FSK و یا DTMF را بسته به نوع دستگاه و تلفن‌های شرکت انتخاب کنید
  • با استفاده از دکمه Store تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید.

اکنون تمامی تنظیمات لازم برای فعال سازی کالر آیدی سانترال پاناسونیک بر روی دستگاه شما انجام شده است. باز هم تاکید می‌کنیم که بهتر است این کار را به تکنسین‌های فنی و متخصص شرکت ایده آل گستر واگذار نمایید. زیرا هرگونه خطا یا اشتباهی در این زمینه می‌تواند منجر به بروز خسارات سنگین برای مجموعه شما گردد.

فعال سازی کالر آیدی بر روی سانترال پر ظرفیت پاناسونیک

دستگاه‌های سانترال پرظرفیت برای مجوعه‌‌های بزرگ طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. از مهم‌ترین سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک می‌توان به مدل‌های مختلف TDA و TDE  و همچنین تلفن تحت شبکه NS اشاره کرد. برای فعال سازی کالر آیدی در این دستگاه‌ها نیز احتیاح به خرید ماژولی تحت عنوان ماژول کالر آیدی خواهید داشت. این ماژول به طور مستقیم بر روی دستگاه نصب نمی‌شود؛ بلکه بر روی کارت خط شهری قرار می‌گیرد.

در سانترال‌های پرظرفیت پاناسونیک، به ازای هر 8 خط شهری، احتیاج به خرید یک ماژول کالر آیدی خواهید داشت. در سانترال‌های گروه TDA از قبیل سانترال tda100 و همچنین KX-TDA600 از ماژول یا همان کارت کالر آیدی KX-TDA0193 استفاده می‌شود. این کارت هم اکنون در فروشگاه ایده آل گستر و همراه با یک گارانتی معتبر و یک ساله به مشتریان عرضه می‌شود. یکی از تفاوت های مدل هایی مانند سانترال پاناسونیک tde600 با tda600 این است که این سانترال ها نیازی به نصب ارت جدا ندارند و روی خودشان این قابلیت را دارند. 

کارت کالر آیدی KX-TDA0193

تنظیمات فعال سازی سانترال‌های پرظرفیت در اکثر مواقع از طریق نرم افزار UPCMC صورت می‌گیرد. برای راه اندازی قابلیت کالر آیدی نیز باید بعد از ورود به این برنامه و در قسمت Slot وارد Propertis شده و وضعیت خطوط را به یکی از حالت‌های FSK و یا DTMF تغییر دهید.

نمایندگی تعمیرات دستگاه سانترال پاناسونیک

دستگاه‌های سانترال از حیاتی‌ترین بخش‌های شرکت‌ها و ادارات به محسوب می‌شوند. به همین دلیل هرگونه خرابی و اختلال در عملکرد آن‌ها، می‌تواند روند کاری یک مجموعه را مختل نماید. خوشبختانه دستگاه‌های سانترال پاناسونیک از کیفیت و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند و به ندرت شاهد اختلال در عملکرد آن‌ها هستیم. بیشتر خرابی‌های یک دستگاه سانترال به صورت نرم افزاری و در نتیجه‌ی استفاده نامناسب ظهور می‌کنند. واحد تعمیرات ایده آل گستر با بهره‌مندی از مهندسین مجرب و کار آزموده، کلیه امور مرتبط با تعمیرات پاناسونیک از جمله تعمیرات سانترال و سایر محصولات مخابراتی پاناسونیک را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند.

آیا به تعمیرات سانترال پاناسونیک نیاز دارید ؟

سوالات متداول در ارتباط با کالر آیدی 

زمانی که فردی با شرکت تماس می‌گیرد، آیا شماره وی بر روی تمامی دستگاه‌های تلفن می‌افتد؟

خیر. شماره فرد تماس گیرنده تنها بر روی تلفنی ظاهر می‌شود که در حال زنگ خوردن است یا به اصطلاح زنگ خور بر روی آن تعریف شده است.

آیا کالر آیدی بر روی انواع تلفن ها فعال می‎شود؟

در سانترال‌های پرظرفیت امکان فعالسازی کالر آیدی بر روی تلفن‌های آنالوگ وجود ندارد. اما در دستگاه‌های کم ظرفیت می‌توان با استفاده از کد 628 کالر آیدی را بر روی تلفن های آنالوگ نیز فعال نمود.

برای دستگاه‌های پرظرفیت NS از کدام کارت کالر آیدی استفاده می‌شود؟

دستگاه‌های سانترال پرظرفیت NS نیازی به کارت کالر آیدی ندارند. زیرا قابلیت کالر آیدی به صورت پیش فرض بر روی آن‌ها تنظیم شده است.

5 | (1)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x