آموزش نحوه دریافت فکس و راه‌های ارسال فکس

فکس دستگاهی است که می‌تواند اطلاعات و داده‌های کتبی را با استفاده از خطوط تلفن منتقل می‌کند. این وسیله کماکان در ادارات و مجموعه‌های تجاری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. البته این واقعیت که امروزه استفاده از ایمیل و سایر ابزارهای الکترونیکی برای انتقال اطلاعات، کارایی دستگاه‌های فکس را کاهش داده است، قابل کتمان نیست. اما این وسیله محبوب همچنان در بسیاری از اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه فکس یکی از راه‌های انتقال اطلاعات است. هدف از دریافت و ارسال فکس، انتقال اسناد از طریق امواج رادیویی و خط تلفن به مقصد مورد نظر و تولید مجدد آن در دستگاه مقابل است. کارکرد این دستگاه‌ها بدین صورت است که ابتدا مدارک و اسناد را اسکن کرده و سپس آن را ارسال می‌کنند. اما نحوه دریافت فکس و ارسال آن به چه صورت است ؟ این سوالی است که بلاگ ایده آل گستر در این مقاله بدان پاسخ خواهد داد، با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که تمامی دستگاه‌های فکس، به دلیل برخورداری از اسکنر، دارا قابلیت کپی نیز می‌باشند. همچنین فکس‌هایی که قابلیت اتصال به کامپیوتر را داشته باشند، می‌توانند دارای قابلیت پرینت و اسکن نیز باشند

انواع دستگاه‌های فکس

دستگاه‌های فکس به صورت کلی در سه نوع مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند:

البته قابل ذکر است که امروزه فکس‌های حرارتی دیگر تولید نمی‌شوند، زیرا اسنادی که توسط این فکس‌ها چاپ می‌شدند در مدت کوتاهی محو شده و دیگر قابل خواندن نبودند. اما فکس‌های کاربنی و حرارتی کماکان در دسترس مشتریان قرار دارند. فکس کاربنی معمولا در شرکت‌ها و مراکز کوچک تا متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند و اساس کار آن‌ها، استفاده از کاربن در چاپ اطلاعات می‌باشد.

فکس کاربنی

فکس لیزری برای مراکز بزرگ مناسب بوده و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. در این دستگاه‌ها برای چاپ اسناد از تونر و درام استفاده می‌شود. همین عامل سبب شده  تا فکس لیزری در مقایسه با نوع کاربنی آن، از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

فکس لیزری پاناسونیک

اگر به دنبال خرید یک دستگاه فکس مناسب هستید، باید به سراغ پاناسونیک بروید. فکس‌های این شرکت به دلیل کیفیت و کارآیی آسان، این روزها در بین کاربران ایرانی از محبوبیت زیادی برخوردار می‌باشند. شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی و اداری پاناسونیک دز ایران انواع دستگاه‌های فکس پاناسونیک را همراه با یک گارانتی معتبر و یک ساله به مشتریان عرضه می‌کند.

انواع روش‌های نحوه دریافت فکس و ارسال آن

شاید در گذشته امکان ارسال فکس، تنها با استفاده از خود دستگاه آن وجود داشت. اما امروز می‌توانید به روش‌های مختلفی اقدام به ارسال و دریافت فکس نمایید. شما کماکان می‌توانید از طریق دستگاه و با استفاده از کاغذ و جوهر، فکس مورد نظر خود را ارسال کنید، می‌توانید از طریق کامپیوتری که به دستگاه فکس متصل است، این کار را انجام دهید و حتی این امکان برای شما فراهم است که بدون نیاز به دستگاه فکس و تنها از طریق اینترنت، فکس مورد نظر خود را ارسال کنید. در ادامه به بررسی روش ارسال فکس و نحوه دریافت فکس با استفاده از دستگاه خواهیم پرداخت.

اما در نظر داشته باشید که می‌توانید به راحتی برای ارسال فکس با کامپیوتر نیز اقدام نمایید. این کار  باعث صرفه جویی شما در مصرف کاغذ و جوهر خواهد شد.

ارسال فکس با استفاده از دستگاه فکس

برای استفاده از این روش، ابتدا نیاز به یک شماره دارید. این شماره که به آن شماره نمابر هم گفته می‌شود، مربوط به تلفن مقصد است که دستگاه فکس به آن متصل می‌باشد. برای ارسال، دستگاه را روشن کرده و از اتصال آن به خط تلفن مطمئن شوید. شماره مورد نظرتان را در شماره‌گیر دستگاه وارد کنید.

شماره مقصد را وارد کنید
شماره نمابر یا فکس مقصد را وارد کنید

بعد از اینکه شماره نمابر مورد نظر خود را وارد کردید، باید منتظر شنیدن یک بوق کوتاه باشید که به معنی آمادگی دستگاه مقصد برای دریافت فکی می‌باشد. حال دکمه Start را فشار دهید. در این مرحله ارسال فکس شروع می‌شود.

دکمه استارت را بزنید
برای شروع ارسال فکس، دکمه start را فشار دهید

از قسمت ورودی دستگاه، اولین برگه مورد نظر خود را وارد دستگاه کرده و پس از اطمینان از قرارگیری درست آن در دستگاه (با توجه به علائم روی دستگاه) دکمه FAX یا Send روی دستگاه را بزنید.

کاغذ را در دستگاه قرار دهید
کاغذ را به گونه ای در دستگاه قرار دهید که قسمت متن سند به سمت داخل دستگاه باشد

این دکمه با یک برچسب مشخص شده و معمولا اندازه بزرگ‌تری دارد. زمانی که برگه در حال ارسال است، چندبار صدای بوق را خواهید شنید که این به معنای انجام فرایند فکس است.  در این مرحله بر روی نمایشگر دستگاه، پیغام ”  Sent OK  ” را مشاهده خواهید کرد. چند دقیقه بعد از ارسال موفقیت آمیز فکس هم یک بار صدای بوق را خواهید شنید.

نمایش پیغام ارسال فکس موفقیت آمیز
نمایش این پیغام به معنی ارسال موفق فکس است

نحوه دریافت فکس با دستگاه

حال فرض می کنیم که شما می خواهید یک فکس را دریافت کنید. برای این کار باید شماره نمابر خود را در اختیار ارسال کننده قرار دهید. دستگاه شما هم باید روشن بوده و به خط تلفن متصل باشد. علاوه بر این، باید کاغذ و جوهر دستگاه را چک کرده و از موجود و کافی بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. دستگاه باید در حالت اتوماتیک یا fax قرار داشته باشد تا هر زمان که اطلاعات ارسال شد، آن‌ها را بر روی برگه موجود در دستگاه چاپ کند.

در زمان دریافت فکس، صدای زنگ تلفن را دستگاه خواهید شنید. در این هنگام نباید گوشی را بردارید و تنها کافی است اجازه دهید تا اطلاعات به ترتیب دریافت شده و روی برگه‌ها چاپ شوند. البته زمانی که دستگاه شما فکسی را ارسال می‌کند، چراغ چشمک‌زن آن روشن می‌شود و این کار تا زمان دریافت کامل اطلاعات، ادامه خواهد داشت. به طور کلی تلفن شما، به سه صورت در حالت دریافت فکس قرار می گیرد:

  • زمانی که تلفن زنگ می خورد و شما به آن پاسخی نمی دهید، بعد از هفت بار زنگ خوردن، به طور اتوماتیک روی حالت فکس قرار می گیرد. پس اگر تماس گیرنده، قصد ارسال فکس را داشته باشد، دستگاه آن را دریافت می کند.
  •  اگر تلفن را بردارید، برای دریافت فکس می توانید دکمه Transfer را فشار دهید و به این طریق دستگاه را در حالت شروع دریافت فکس قرار دهید.
  •  تلفن خاموش است و شما صدای زنگ را نمی شنوید. در این هنگام دستگاه فکس به طور اتوماتیک بر روی حالت دریافت قرار خواهد گرفت.

ایده آل گستر ؛ نمایندگی تعمیرات فکس پاناسونیک

فکس یکی از دستگاه‌های حساس می‌باشد و در صورتی که با خرابی و اختلال مواجه شود، فعالیت‌های مجموعه با مشکل مواجه می‌شوند. دستگاه‌های فکس پاناسونیک به واسطه کیفیت و ماندگاری مناسب، معمولا با خرابی‌های ناگهانی مواجه نمی‌شوند، با اینحال ممکن است این دستگاه‌ها به هر دلیلی، نیازمند تعمیرات باشند. در این شرایط بهترین راه، تماس با نمایندگی تعمیرات پاناسونیک می‌باشد.

تعمیرات دستگاه فکس

 

تکنسین‌های متخصص و باتجربه ایده آل گستر، در کمترین زمان ممکن کلیه امور مربوط به تعمیرات فکس پاناسونیک را انجام می‌دهند. در صورتی که شما نیازمند دریافت خدمات تعمیر در محل نیز باشید، کارشناسان ما، بلافاصله و در اولین فرصت بعد از ثبت درخواست، راهی محل شده و ایرادات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه فکس را برطرف می‌کنند.

3.8 | (18)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x