ارسال و دریافت فکس با کامپیوتر

فکس هنوز هم به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی در مجموعه‌های تجاری، ادارات و سازمان‌ها به شمار می‌رود. اگرچه ورود ایمیل و به طور کلی سرویس‌های آنلاین ارسال و دریافت فایل، به دنیای ارتباطات جایگاه این دستگاه را متزلزل کرده است، اما کماکان شما برای ارتباط با یک اداره و سازمان، چاره‌ای جز ارسال فکس ندارید. البته مشکل اینجاست که بسیاری از افراد به دستگاه فکس دسترسی ندارند، بنابراین باید به فکر یک روش جایگزین برای ارسال فکس باشند. ارسال فکس با کامپیوتر یکی از روش‌هایی است که در این مواقع می‌تواند به کمک شما بیاید.

برای ارسال فکس با کامپیوتر می‌توانید از دو روش مختلف استفاده کنید. در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت. اگر نحوه ارسال و دریافت فکس برای شما نیز به یک مشکل تبدیل شده است، با ما همراه باشید.

 ارسال و دریافت فکس از طریق کامپیوتر با ویندوز

در این روش البته شما کماکان به دستگاه فکس احتیاج دارید، اما دیگر خبری از کاغذ و جوهر نیست و همین عامل سبب صرفه جویی در هزینه‌های شما خواهد شد. برای استفاده از این روش باید دستگاه فکس شما قابلیت اتصال به کامپیوتر را داشته باشد ( مانند دستگاه‌های فکس پاناسونیک به روش لیزری ). برای ارسال فکس با کامپیوتر و از طریق ویندوز، باید سند ارسالی را ابتدا اسکن نمایید. ( تمامی دستگاه‌های فکس دارای قابلیت اسکن نیز می‌باشند )

شما می‌توانید از روی سیستم کامپیوتری خود مستقیما فکس را ارسال و دریافت کنید. در قدم اول باید یک مودم Dial up روی سیستم خود داشته باشید. (بیشتر سیستم‌های کامپیوتری روی خود مودم Dial up  دارند). اگر قصد دارید یک سند را با استفاده از ویندوز فکس کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای ارسال فکس، در منوی استارت Fax را سرچ کنید و برنامه Windows Fax And Scan را باز کنید.
  • با کلیک روی آن، وارد بخش نصب اولیه مودم می شوید. گزینه Connect To Fax Modem را انتخاب کنید تا نصب کامل شود.
  • گزینه New Fax را انتخاب کرده و در قسمت Subject موضوع سند ارسالی را تایپ کنید.
  • در بخش To شماره تلفن گیرنده اسناد را وارد کنید.
  • از طریق گزینه های Insert Picture ، Attach می‌توانید عکس و یا سند اسکن شده را اضافه کرده و گزینه Send را بزنید.

ارسال فکس با کامپیوتر

برای دریافت فکس، فقط کافیست برنامه Windows Fax And Scan را باز کرده و Receive New Fax را انتخاب کرده و منتظر دریافت فکس بمانید.

دریافت فکس با کامپیوتر

 استفاده از سرویس‌های آنلاین فکس

یکی دیگر از راه‌های ارسال فکس با کامپیوتر استفاده از سرویس‌های آنلاین می‌باشد. در این روش شما حتی احتیاجی به دستگاه فکس و خط تلفن نیز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یکی از سرویس‌های آنلاین فکس ثبت نام کرده و با پرداخت مبلغی، اشتراک آنان را خریداری نمایید. بعد از آنکه ثبت نام شما با موفقیت انجام شد، می‌توانید در این سایت‌ها اقدام به ارسال و دریافت فکس نمایید.

ارسال آنلاین فکس

سایت‌های زیادی در زمینه ارسال آنلاین فکس وجود دارند که البته برای استفاده از تمامی آن‌ها باید مبلغی را به عنوان اشتراک بپردازید. از مهم‌ترین سرویس‌های اینترنتی فکس می‌توان به سایت‌های زیر اشاره کرد:

  • eFax
  • FaxZero
  • GotFreeFax

البته استفاده از این سایت‌ها در ایران کار دشواری است، به همین دلیل باید به سراغ سرویس‌های داخلی بروید. در ایران نیز تعدادی از سایت‌های آنلاین فکس مشغول به فعالیت می‌باشند که می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 ارسال فکس با کامپیوتر از طریق اتصال به پرینت‌های چهارکاره

قابلیتی روی پرینترهای چهارکاره وجود دارد که به شما امکان ارسال و دریافت فکس بدون چاپ کاغذی را می‌دهد. ابتدا از روی سیستم، پرینتر خود را که با پسوند فکس نمایش داده شده انتخاب کنبد. سپس فایلی که قصد فکس کردن آن را دارید باز کرده و Ctrl+P را روی کیبورد بزنید. پنجره ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد پرینتر خود را انتخاب کنبد و دستور پرینت ارسال کنید.

در قسمت بالایی صفحه باز شده، باید شماره‌ی مورد نظر را وارد کرده و گزینه Add را بزنید تا شماره اضافه شود. سپس روی گزینه Send Fax کلیک کنید تا فکس ارسال شود.

4.5 | (11)
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x