روش انتقال اطلاعات در سیستم VOIP

روش انتقال اطلاعات در سیستم VOIP

در گذشته ای نه چندان دور ، پيشگامان عرصه های علمی به اين نتيجه رسيدند كه می توان يك سيگنال را به صورت ديجيتال و در يك مسافت طولانی ارسال نمود . بدين منظور می بايست قبل از ارسال سيگنال ، آن را با استفاده از يك مبدل آنالوگ به ديجيتال(ADC)، ديجيتال و سپس ارسال و در نقطه پايانی انتقال،با استفاده از يك مبدل ديجيتال به آنالوگ(DAC) مجددا” آن را به آنالوگ تبديل نمود.
فن آوری VoIP نظير آنچه اشاره گرديد كار می كند. در ابتدا، صدای ديجيتال شده در بسته های اطلاعاتی قرار می گيرد و پس از ارسال در مقصد مجددا” به صوت تبديل می گردد. با ذخيره اطلاعات به فرمت ديجيتال می توان بر روی آنان كنترل بهتری را اعمال نمود. مثلا” می توان آنان را فشرده کرد، مسير آنان را تعيين و يا آنان را به يك فرمت جديد ديگر تبديل نمود . برای توضیح تکمیل تر می تئوانید مقاله ی ویپ چیست را مطالعه کنید.

خرید تلفن ویپ

شبكه‌های مبتنی‌ بر پروتكل TCP/IP

شبكه های مبتنی‌ بر پروتكل TCP/IP از بسته های اطلاعاتی IP تشكيل می گردند كه شامل يك هدر ( برای كنترل ارتباطات ) و يك paylaod به منظور مبادله داده می باشند. فن آوری VoIP از بسته های اطلاعاتی IP به منظور حركت در شبكه و رسيدن به مقصد نهائی استفاده می نمايد.
مزايای استفاده از VoIP نسبت به PSTN در زمان استفاده از خطوط PSTN، كاربران عملا” هزينه زمان استفاده شده توسط شركتی كه مديريت خط PSTN را برعهده دارد،‌ پرداخت می نمايند و هر اندازه كه بيشتر با تلفن صحبت نمايند هزينه بيشتری را نيز می بايست پرداخت نمايند. علاوه بر اين، نمی توان بطور همزمان با بيش از يك شخص گفتگو نمود. در فن آوری VoIP می توان هر زمان و با هر شخص گفتگو نمود.

كافی است كه در آن مقطع زمانی ساير افرادی كه شما می خواهيد با آنان گفتگو نمائيد نيز به اينترنت متصل شده باشند. مكالمه برقرار شده تا زمان دلخواه ( مستقل از هزينه های مربوطه ) می تواند ادامه يابد. علاوه بر اين ، می توان در يك زمان با چندين نفر گفتگو نمود. در زمان گفتگو با ساير افراد و بطور همزمان می توان با آنان داده ئی ( نظير تصاوير ، نمودارها و تصاوير ويديوئی ) را نيز مبادله نمود.

بیشتر بخوانید: هزینه راه‌اندازی voip

چرا تاكنون از اين فن آوری در ابعاد گسترده ای استفاده نشده است ؟ در اين بخش لازم است به برخی مسائل حاصل از ائتلاف بين معماری VoIP و اينترنت اشاره گردد. مبادله داده صوتی می بايست به صورت بلادرنگ و بدون توقف انجام گردد و اين موضوع با معماری نامتجانس اينترنت كه ممكن است از تعدادی روتر ( ماشين هائی كه مسيريابی بسته های اطلاعاتی را انجام می دهند ) به منظور مسيريابی بسته های اطلاعاتی استفاده نمايد، همخوانی نداشته و می تواند باعث بروز مسائل خاصی نظير افزايش زمان RTT ( برگرفته Round Trip Time ) گردد. بنابراين، می بايست با اعمال تغييرات لازم و بكارگيری فن آوری های ديگر، زمينه استفاده موثر از فن آوری VoIP را فراهم نمود.

از برندهای مطرح در زمینه تولید تلفن‌های ویپ، اسنوم است که توانسته از این فناوری به بهترین شکل در محصولات خود استفاده کند. بهترین تلفن‌های ویپ اسنوم هم‌اکنون در بازار موجود هستند که با قیمتی مناسب نیز عرضه می‌شوند.

نحوه ايجاد يك اتصال VoIP :

برای ايجاد يك ارتباط مبتنی بر VoIP،‌ می بايست مراحل زير را دنبال نمود ( تمامی مراحل می بايست به صورت بلادرنگ انجام گردد).
تبديل سيگنال آنالوگ به ديجيتال : تبديل سيگنال صوتی آنالوگ به سيگنال ديجيتال ( مجموعه ای از صفر و يك ) توسط يك مبدل آنالوگ به ديجيتال ( ADC )
استفاده از يك پروتكل بلادرنگ : در اين مرحله ، بسته های صوتی در بسته های اطلاعاتی و با استفاده از يك پروتكل بلادرنگ ( عموما” RTP بر روی UDP ) قرار می گيرند.

5 | (1)
سانترال پاناسونیک
فکس لیزری پاناسونیک
ویدئو پرژکتور پاناسونیک
تلفن بیسیم پاناسونیک
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x