شارژ اولیه باتری تلفن پاناسونیک چقدر است ؟

شارژ اولیه باتری تلفن پاناسونیک همچنان یکی از ابهامات کاربران این دستگاه مخابراتی است. هر ابزار الکترونیکی بیسیم، برای تامین برق مورد نیاز خود، نیاز به باتری دارد. تلفن‌های بیسیم، گوشی‌های همراه، لپ تاپ، ساعت هوشمند و … از جمله وسایلی هستند که از انواع مختلف باتری‌ها استفاده می‌کنند. تلفن بیسیم پاناسونیک نیز از این قائده مستثنی نبوده و نیاز به یک منبع تغذیه برق دارد.

عبارت “شارژ اولیه” را بارها و بارها شنیده‌ایم. این اصطلاح برای وسایلی استفاده می‌شود که از باتری استفاده می‌کنند. اما آیا واقعا تمام باطری‌های موجود در بازار، احتیاج به شارژ اولیه دارند؟ تلفن‌های بیسیم پاناسونیک چطور؟ برای پاسخ به این سوالات، باید ابتدا با انواع فناوری‌های ساخت باتری بیشتر آشنا شویم.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر در ابتدا به بررسی انواع باطری‌های موجود در بازار خواهیم پرداخت. سپس به طور ویژه باطری تلفن بیسیم پاناسونیک را بررسی می‌کنیم و در نهایت شارژ اولیه باتری را نیز به عنوان موضوع اصلی این مقاله، واکاوی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

انواع مختلف باتری 

باتری‌ها اساسا به دو دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • باتری‌های غیر قابل شارژ (Rechargeable)
  • باتری‌های شارژ شونده (Non-Rechargeable)

باتری‌های غیر قابل شارژ

این باتری‌ها همانطور که از اسمشان نیز مشخص است، تنها یکبار قابل استفاده بوده و نمی‌توان دوباره آن‌ها را شارژ کرد. بیاید با انواع این باطری‌ها بیشتر آشنا شویم:

باتری‌های سکه‌ای

باتری سکه ای

در ساخت این باتری‌ها از اکسید نقره و لیتیوم استفاده شده است. باطری‌های سکه‌ای در تامین ولتاژ ثابت و پایدار در اندازه‌های کوچک، بسیار کارآمد هستند. این باتری‌ها ممکن است به اندازه باتری‌های قلیایی شناخته شده نباشند؛ اما کاربردهای فراوانی دارند. در ادامه با این باتری‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویژگی‌های باتری‌های سکه‌ای عبارتند از:

  • اندازه بسیار کوچک
  • وزن کم
  • قیمت مناسب
  • ماندگاری زیاد

از این باطری‌ها در محصولاتی مانند  ساعت‌های مچی و وسایل الکترونیکی مینیاتوری استفاده می‌شود.

باتری‌های قلیایی

باتری قلیایی

این باتری‌ها با ترکیب شیمیایی روی (Zn) و دی‌اکسید منگنز (MnO2) ساخته می‌شوند. دلیل نام‌گذاری آن‌ها با عنوان قلیایی هم این بوده که الکترولیت به کار رفته در ساختشان، هیدروکسید پتاسیم است که کاملا یک ماده قلیایی محسوب می‌شود. تراکم توان این باتری‌ها 100 وات در کیلوگرم است.

ویژگی‌های باتری‌های قلیایی عبارتند از:

  • مقاومت داخلی اندک
  • عمر مصرفی زیاد
  • قابل حمل بودن
  • کارآمد بودن
  • قابل استفاده در دستگاه‌های متعدد

این باتری‌ها در دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های دیواری، کنترل‌ها، ماوس‌های بیسیم، اسباب‌بازی‌های کوچک و … استفاده می‌شوند.

باتری‌های قابل شارژ

این باتری‌ها قابلیت استفاده مجدد را دارند و در صورتی که به درستی از آن‌ها مراقبت کنید، برای مدتی طولانی برای شما کار می‌کنند. در ادامه با انواع مختلف این باطری‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

باتری سرب اسیدباتری سرب اسید: این باتری از اسید و سرب ساخته شده است و بیشتر در خودروها و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی اصلی این محصول، ارزان بودن آن است. باتری سرب اسید علاوه بر خودروها، در UPS  و ماشین آلات سنگین نیز به کار می‌رود.

 

 

باتری نیکل کادمیومباتری نیکل کادمیوم: این باتری‌ها از ترکیب نیکل و کادمیوم ساخته شده‌اند و اولین نسل باتری‌های تجاری با تولید انبوه بودند. امروزه استفاده از آن‌ها تقریبا منسوخ شده است؛ اما کماکان برخی از کاربردهای خود را حفظ کرده‌اند. باتری Ni-Cd دارای ولتاژ 1.2 وات است و معمولا 3 عدد از آن‌ها به صورت سری به هم متصل شده و ولتاژ 3.6 دهمی را تامین می‌کنند.

مهم‌ترین کاربرد این باتری‌ها، در تلفن‌های بیسیم بود. برخی از تلفن‌های پاناسونیک نیز همچنان از باتری نیکل کادمیوم استفاده می‌کنند. (در ادامه به تفصیل در این باره صحبت خواهیم کرد)

باتری نیکل متال هایدریدباتری نیکل متال هایدرید: این باتری‌ها به دلیل اثرات محیطی کمتر، جایگزین نوع نیکل کادمیوم شدند. ولتاژ اسمی آن‌ها 1.25 وات است که از باتری‌های قلیایی کمتر است. با این‌حال به دلیل قابل شارژ بودن، به مدل قلیایی ترجیح داده می‌شوند. این باطری‌ها در کلیه دستگاه‌هایی که از مدل‌های قلیایی و نیکل کادمیوم استفاده می‌کنند، کاربرد دارند.

 

 

باتری لیتیوم یونباتری لیتیوم یون: آخرین و جدیدترین فناوری ساخت باتری، استفاده از فلز لیتیوم است که در این باتری‌ها لحاظ شده است. لیتیوم یون، بهترین مدل از منابع تغذیه قابل شارژ محسوب می‌شود. ولتاژ نامی آن‌ها 3.7 وات است و در ظرفیت‌های مختلف (از 100 تا 1000 میلی‌آمپر) در بازار موجود هستند. 

 

 

باتری لیتیوم پلیمریباتری لیتیوم پلیمری: این باتری‌ها در واقع همان مدل لیتیون یون محسوب می‌شوند؛ با این تفاوت که در آن‌ها به جای الکترولیت مایع، از ژل پلیمیری با هدایت بسیار بالا استفاده شده است. از مدل لیتیوم پلیمری در تمامی تجهیزات بیسیم می‌توان استفاده کرد.

 

 

 باتری تلفن پاناسونیک

حال که با انواع مختلف باتری بیشتر آشنا شدیم، به بررسی تلفن‌های پاناسونیک و باطری‌های به کار رفته در آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

به طور کلی، تلفن‌های بیسیم پاناسونیک از دو مدل باتری استفاده می‌کنند:

  • در آمپرهای پایین از مدل نیکل کادمیوم
  • در آمپرهای بالا از مدل نیکل متال هایدرید

باطری مورد استفاده در تلفن بی سیم پاناسونیک مدل kx-tg3712 و تلفن بی سیم پاناسونیک مدل kx-tg1611 از نوع نیکل متال هایدرید هستند.

باتری تلفن بیسیم پاناسونیک

نکته: برخی از مدل‌های جدید از تلفن‌های بیسیم پاناسونیک، از باتری‌های نیم‌قلمی قابل شارژ استفاده می‌کنند.

در زمان خرید تلفن بیسیم پاناسونیک، حتما به مدل باتری استفاده شده در آن، توجه داشته باشید. زیرا این باتری‌ها، بعد از مدتی نیاز به تعویض دارند و باید یک باتری تلفن بیسیم جدید خریداری کنید؛ به همین دلیل باید با نوع باتری به کار رفته در دستگاه تلفن خود آشنایی داشته باشید.

دو نمونه از نیکل متال هایرید عبارتند از: باتری تلفن پاناسونیک hhr-p104 و باتری تلفن پاناسونیک hhr-p107 که از باتری های اورجینال این برند محسوب می شوند.

شارژ اولیه باتری تلفن پاناسونیک

آیا باتری تلفن بیسیم پاناسونیک نیاز به شارژ اولیه دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است. تمامی مدل‌های تلفن پاناسونیک که در حال حاضر در بازارهای داخلی موجود هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که باید شارژ ابتدایی برای آن‌ها لحاظ شود.

ما در فروشگاه ایده آل گستر، به مشتریان تلفن‌های بیسیم پاناسونیک توصیه می‌کنیم که حتما گوشی بیسیم خود را به مدت حداقل 7 ساعت شارژ اولیه نمایند. توجه داشته باشید تا زمانی که شارژ اولیه به صورت کامل انجام نشده است، گوشی بیسیم را از دستگاه پایه جدا نکنید.

نکته:
باتری‌های لیتیوم به دلیل نوع فناوری به کار رفته در آن‌ها نیازی به شارژ اولیه ندارند. پس اگر از یک محصول الکترونیکی با انواع باتری‌های لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمری استفاده می‌کنید، نگران شارژ ابتدای دستگاه و باتری نباشید.

همانطور که گفته شد، مدل‌های تلفن بیسیم پاناسونیک که در بازار موجود هستند، از باتری‌های نیکل استفاده می‌کنند. این باتری‌ها بر خلاف نوع لیتیومی، به شارژ ابتدایی نیاز دارند.

نکاتی در ارتباط با مراقبت از باتری تلفن پاناسونیک

در صورتی که به شکل درست و اصولی از باتری‌های تلفن پاناسونیک استفاده کنید، می‌توانید برای مدت زمانی طولانی از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه به چند تذکر مهم در ارتباط با مراقبت از باتری‌های تلفن پاناسونیک پرداخته‌ایم:

  • اجازه دهید که شارژ باتری تمام شود و بعد از آن، مجدد باتری را شارژ کنید
  • با هر بار تمام شدن مکالمات تلفنی، گوشی بیسیم را مجددا روی دستگاه پایه قرار ندهید
  • حداقل یکبار در ماه، اجازه دهید شارژ باتری به صورت کامل تخلیه شده و دوباره آن را شارژ کنید
  • در هر بار شارژ، اجازه دهید باتری به صورت کامل پر شود.

نمایندگی خرید باتری تلفن پاناسونیک

شرکت ایده آل گستر به عنوان نمایندگی رسمی محصولات مخابراتی پاناسونیک در ایران، انواع باتری‌های پاناسونیک را با قیمت مناسب و گارانتی معتبر به مشتریان خود عرضه می‌کند.

در صورتی که قصد خرید باتری پاناسونیک را دارید، می‌توانید با مراجعه به منوی محصولات در وب سایت ایده آل گستر، وارد قسمت تلفن‌های خانگی شوید. در این‌جا، می‌توانید به دسته‌بندی تجهیزات جانبی تلفن بروید و انواع باتری‌های پاناسونیک را مشاهده کنید.

خرید باتری پاناسونیک از ایده آل گستر

تذکر!
در حال حاضر، باتری‌های پاناسونیک هم به صورت اورجینال و هم به شکل فیک در بازار موجود هستند. ما در ایده آل گستر، هر دو مدل از این باتری‌ها را در دسترس شما قرار داده‌ایم. لطفا در هنگام خرید، به لیبل اورجینال که در کنار اسم و تصویر باتری درج شده است، توجه نمایید.

استفاده از فیلترهای ایده آل گستر

همچنین شما عزیزان می‌توانید از فیلترهای وب سایت ایده آل گستر مانند محبوب‌ترین، ارزان‌ترین، گران‌ترین، پرفروش‌ترین و جدیدترین استفاده کرده و محصول دلخواه خود را سریع‌تر پیدا کنید.

کلام پایانی

در این مقاله ابتدا به معرفی انواع باتری‌ها پرداختیم و سپس مدل‌های استفاده شده در تلفن‌های پاناسونیک را بررسی کردیم. همچنین به مقوله شارژ اولیه تلفن پاناسونیک نیز به صورت ویژه‌ای اشاره شده است.

شما از کدام مدل از تلفن بیسیم پاناسونیک استفاده می‌کنید؟ آیا از شارژدهی و کیفیت باتری آن رضایت دارید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید.

4.2 | (11)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x