سیستم شماره گیر تن و پالس

آیا تا به حال با شرکتی تماس گرفته اید که سیستم گویا آن شرکت از شما درخواست کند که تلفن خود را در حالت تن قرار دهید؟
آیا به این موضوع فکر کرده اید که سیستم شماره گیر تلفن شما در حالت پیش فرض چه نوعی است؟
تا به حال به دلیل این کار فکر کرده اید؟

سیستم شماره گیر تن و پالس

سیستم های ارتباطی و روش ارسال و دریافت اطلاعات تماس بین تلفن و مرکز مخابرات برای یکپارچه سازی دارای استانداری خاص است که دو روش تن و پالس نام گذاری شده است. روش پالس استانداردی قدیمی و زمان بر است که زمان زیادی برای برقراری ارتباط می گیرد زیرا برای هر شماره گرفته شدده سیگنالی بسیار طولانی به مرکز مخابرات ارسال می کند و برای تایید شماره منتظر دریافت سیگنال تاییدیه می شود و سپس سیگنال رقم بعدی را ارسال می کند. روش تن پر کاربرد ترین روش مورد استفاده در برقراری تماس تلفنی در جهان است. سیستم تن یا سیستم DTMF که مخفف شده Dual Tone Multi Frequency است یک روش انتقال اطلاعات بر پایه بسامدی با دو فرکانس بالا و پائین است با استانداردی جهانی.
دستگاه های سانترال از دو روش انتقال داده استفاده می کنند که در هنگام خرید دستگاه سانترال و برنامه ریزی آن می توان یکی از این سیستم های انتقال اطلاعات را انتخاب نمود که در حالت پیش فرض سیستم شماره گیر تن در سانترال و دیگر تلفن ها فعال است، اما همان طور که گفته شد سیستم تن، روشی متداول تر است. علت نام گذاری این سیستم به نام DTMF به دلیل 2 فرکانس متفاوتی است که در زمان خاصی از هر کلید در هنگام شماره گیری به مرکز مخابرات ارسال می شود.

فرکانس کدهای مختلف

همانطور که بیان شد دستگاه سانترال از دو سیستم پالس و تن برای شماره گیری و ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می کند اما متداول ترین آن ها سیستم DTMF است. سیستم تن در هنگام ارسال اطلاعات خود برای مرکز مخابرات از دو سیگنال خاص و متفاوت برای هر کلید استفاده می کند. استفاده از این سیستم در سیستم تلفن گویا و یا در هنگام پخش شدن پیغام دیزا به دلیل اطمینان از فرکانس دریافتی و اشتباه نبودن فرکانس با سایر صدا های محیط اطراف است. طبق جدول زیر هر کلید برای خود فرکانسی مخصوص داشته که باعث دریافت سیگنالی درست حتی در دستگاه سانترال می شود.
کلید ۱ = ۶۹۷ Hz و ۱۲۰۹ Hz
کلید ۲ = ۶۹۷ Hz و ۱۳۳۶ Hz
کلید ۳ = ۶۹۷ Hz و ۱۴۷۷ Hz
کلید ۴ = ۷۷۰ Hz و ۱۲۰۹ Hz
کلید ۵ = ۷۷۰ Hz و ۱۳۳۶ Hz
کلید ۶ = ۷۷۰ Hz و ۱۴۷۷ Hz
کلید ۷ = ۸۵۲ Hz و ۱۲۰۹ Hz
کلید ۸ = ۸۵۲ Hz و ۱۳۳۶ Hz
کلید ۹ = ۸۵۲ Hz و ۱۴۷۷ Hz
کلید * = ۹۴۱ Hz و ۱۲۰۹ Hz
کلید ۰ = ۹۴۱ Hz و ۱۳۳۶ Hz
کلید # = ۹۴۱ Hz و ۱۴۷۷ Hz
وجود این دو بسامد کوتاه و بلند سبب کسب اطمینان بیشتر در شماره گرفته شده می شود که این سیستم در کلیه تلفن ها و سیستم های مخابراتی به صورت پیش فرض فعال است که می توان به صورت دلخواه آن را تغییر داد.

3.5 | (15)
تلفن رومیزی پاناسونیک
تلفن سانترال
دوربین مدار بسته پاناسونیک
کارت سانترال پاناسونیک
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x