خدمات سانترال پاناسونیک

تلفن سانترال پاناسونیک به منظور استفاده در مجموعه‌های کاری نظیر ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری، طراحی و روانه بازار می‌شود. در این مراکز، به هر کارمند یک خط داخلی اختصاص داده می‌شود که از طریق آن، به تمام خطوط شهری مجموعه، دسترسی خواهد داشت. برای استفاده از این خط داخلی، باید یک تلفن سانترال را به آن متصل کنید.

بعد از نصب و راه‌اندازی یک دستگاه سانترال، مجموعه‌های کاری می‌توانند از خدمات تلفن سانترال پاناسونیک استفاده کنند. این تلفن‌ها قابلیت‌ها و امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و اصلی‌ترین دلیل محبوبیت آن‌ها هم دقیقا همین موضوع است. البته قیمت مناسب، ماندگاری بالا و کاربری آسان نیز از دیگر عواملی هستند که مشتریان را به تلفن‌های سانترال Panasonic علاقمند می‌کنند.

در این مقاله از بلاگ ایده آل گستر قصد داریم به بررسی تمام خدمات تلفن سانترال پاناسونیک و انواع مدل‌های مختلف این محصولات بپردازیم. اگر شما قصد ایجاد یک تحول در کسب و کار خود را دارید، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

تلفن سانترال چیست و انواع آن کدامند؟

تلفن سانترال یکی از انواع تلفن‌های ثابت است که توسط شرکت پاناسونیک، طراحی و تولید شده است. این دستگاه به صورت مستقیم به خط شهری وصل نمی‌شود (برعکس تلفن‌های معمولی) و در عوض، تنطیمات و بوق خود را از دستگاه سانترال می‌گیرد. این تلفن از لحاظ ظاهری، عملکرد، قیمت و کاربری تفاوت‌های زیادی با تلفن‌های آنالوگ دارد.

انواع تلفن های سانترال پاناسونیک

تلفن سانترال روی صفحه کلید خود علاوه بر کلیدهای شماره‌گیر، از تعدادی کلید عملیاتی مهم برخوردار است که در تلفن‌های آنالوگ، شاهد آن‌ها نیستیم. ترانسفر، هولد، کنفرانس، کلیدهای شماره‌گیر سریع و … برخی از این کلیدها محسوب می‌شوند. کیفیت صدای HD (همه تلفن‌های سانترال از این ویژگی برخوردار نیستند) یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های تلفن سانترال Panasonic محسوب می‌شود.

تلفن‌های سانترال پاناسونیک به صورت کلی، به چهار دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  1. تلفن آنالوگ
  2. تلفن هیبرید
  3. تلفن دیجیتال
  4. تلفن تحت شبکه

تلفن آنالوگ پاناسونیک در واقع همان تلفن معمولی است که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد! در صورتی که دستگاه سانترال شما، دارای خروجی آنالوگ باشد، می‌توانید از این تلفن‌ها نیز در مجموعه کاری خود بهره ببرید. تلفن آنالوگ از قیمت کمتری نسبت به سایر مدل‌های سانترال برخوردار است؛ اما در عوض، قابلیت‌ها و کلیدهای عملیاتی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

تلفن های آنالوگ پاناسونیک

در صورتی که مرکز تلفن شما از تلفن‌های آنالوگ پشتیبانی می‌کند، می‌توانید این تلفن‌ها را در اختیار کارمندان ساده و معمولی که تنها نیاز به پاسخ‌دهی به تماس‌ها دارند، قرار دهید. این کار باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما خواهد شد.

تلفن‌های هیبرید و دیجیتال هر دو در مراکز تلفن سخت افزاری پاناسونیک در کنار سانترال‌های آنالوگ (نظیر سری TES و TDA و TDE) مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تلفن‌ها از نظر عملکرد، ویژگی‌ها و حتی قیمت، تفاوت آن‌چنانی با هم ندارند.

مهم‌ترین تفاوت تلفن‌های هیبرید و دیجیتال در این است که تلفن هیبرید از طریق دو رشته سیم (یکی برای دیتا و دیگری برای بوق) به باکس سانترال وصل می‌شود. این درحالیست که برای اتصال تلفن دیجیتال به دستگاه سانترال، نیاز به یک رشته سیم (انتقال هم‌زمان دیتا و بوق) دارید.

تلفن‌های تحت شبکه جدیدترین نسل از تلفن‌های سانترال پاناسونیک محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها در مراکز تلفن نرم افزاری (سری TDE و NS) مورد استفاده قرار می‌گیرند و به وسیله کابل LAN (اترنت) به باکس سانترال وصل می‌شوند. یک تلفن تحت شبکه، صدا را از طریق اینترنت و با استفاده از تکنولوژی VoIP انتقال می‌دهد.

تلفن های تحت شبکه پاناسونیک

تلفن‌های تحت شبکه از نظر ظاهری، تفاوت زیادی با مدل‌های دیجیتال و هیبرید ندارند. با این‌حال مهم‌ترین نقطه تمایز این دو محصول، در نحوه اتصال آن‌ها به باکس سانترال است. البته فراموش نکنید که مدل‌های تحت شبکه از کیفیت صدای HD برخوردار هستند؛ در حالی که در سایر تلفن‌های سانترال، شاهد این موضوع نیستیم.

خرید تلفن سانترال پاناسونیک اصل

فروشگاه ایده آل گستر به عنوان نمایندگی معتبر پاناسونیک در ایران در زمینه محصولات مخابراتی، بهترین انتخاب برای خرید تلفن‌های سانترال پاناسونیک محسوب می‌شود. ما در ایده آل گستر، تمام مدل‌های تلفن سانترال Panasonic را به صورت کاملا اورجینال و همراه با یک صمانت‌نامه معتبر و 12 ماهه، به شما عزیزان عرضه می‌کنیم.

تلفن‌هایی که در ایده آل گستر به مشتریان ارائه می‌شوند، دارای لیبل یا برچسب اختصاصی Panasonic هستند و این موضوع، اورجینال بودن آن‌ها را کاملا تایید خواهد کرد. از طرفی دیگر، ما در قیمت‌گذاری نیز کاملا تحت نظر اتحادیه مخابراتی ایران فعالیت می‌کنیم و در نتیجه، خیال مشتریان از منصفانه بودن قیمت‌ها نیز آسوده خواهد بود.

در صورتی که در انتخاب یک مدل از تلفن‌های سانترال پاناسونیک تردید دارید، کارشناسان فروش ایده آل گستر به شما کمک خواهند کرد. همکاران ما ضمن بررسی دستگاه سانترال و نیازهای مجموعه کاری شما، بهترین مدل از این محصولات را به شما عزیزان پیشنهاد خواهند کرد.

بنابراین اگر قصد ایجاد تغییر و تحول در کسب و کار و تجارت خود را دارید، تنها کافیست ایده آل گستر تماس بگیرید. از این‌جا به بعد را به همکاران ما واگذار نمایید؛ زیرا ما از اولین لحظه در کنار شما خواهیم بود.

خدمات تلفن سانترال پاناسونیک

همان‌طور که اشاره شد، اصلی‌ترین دلیل محبوبیت تلفن سانترال پاناسونیک، قابلیت‌ها و امکاناتی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اکنون وقت آن رسیده که به صورت مفصل به بررسی خدمات تلفن سانترال بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

کلیدهای شماره‌گیر سریع

بیشتر مدل‌های تلفن سانترال، از کلیدهای شماره گیر سریع برخوردار هستند. این کلیدها معمولا در سمت راست صفحه کلید قرار دارند و کاربران می‌توانند، قابلیت‌های مختلفی را روی آن‌ها برنامه‌ریزی کنند. شماره‌های داخلی همکاران، خطوط شهری، انتقال تماس، هولد تماس و … از جمله موارد قابل ذخیره روی کلیدهای شماره‌گیر سریع محسوب می‌شوند.

کلیدهای شماره گیر سریع

عملکرد این کلیدها به این صورت است که ابتدا یک شماره داخلی یا هر قابلیت دیگری را روی آن‌ها ذخیره می‌کنید. بعد از آن، تنها با فشار دادن همان کلید، می‌توانید با شماره ذخیره شده تماس بگیرید. تعداد کلیدهای شماره گیر سریع، در مدل‌های مختلف تلفن سانترال پاناسونیک، متفاوت است.

کلیدهای قابل برنامه ریزی سبب صرفه جویی در وقت کارمندان و دسترسی آسان‌تر به شماره‌های پرتکرار می‌شوند. البته برخی از تلفن‌های پاناسونیک این قابلیت را دارند که با خرید کنسول ویژه، تعداد این کلیدها را به دل‌خواه کاربران افزایش دهند.

قابلیت ترانسفر و هولد تماس

روی تمام تلفن‌های سانترال، کلیدهایی برای ترانسفر و هولد تماس، تعبیه شده‌اند. ترانسفر به این معنی است که شما بعد از پاسخ دادن به یک تماس و در صورت نیاز، آن را به یکی دیگر از همکاران خود انتقال دهید. به این منظور، کافیست ابتدا کلید TRANSFER را فشار داده و سپس، شماره داخلی مقصد را وارد کنید.

هولد کردن تماس هم با فشار دادن کلید HOLD در دسترس کاربران قرار دارد. به این ترتیب، می‌توانید برای مدت زمان مشخصی، مشتری را پشت خط نگه‌داریذ؛ بدون آن‌که صدای شما را بشنود.

مسدود کردن تماس‌های ورودی 

اگر به تلفن‌های سانترال دقت کرده باشید، یک کلید با عنوان “DND” را روی صفحه آن‌ها مشاهده می‌کنید. این کلید برای مسدود کردن تمام تماس‌‌های ورودی طراحی شده است. به این ترتیب، می‌توانید در مواقعی مانند استراحت، غذا خوردن، جلسات مهم و … با فشار دادن کلید DND خیال خود را از تماس‌های بی‌موقع، راحت کنید.

کیفیت صدای HD (تلفن‌های سانترال تحت شبکه)

تلفن‌های تحت شبکه بر خلاف تمام تلفن‌های دیگر، از شبکه اینترنت برای انتقال صدا استفاده می‌کنند. همین موضوع سبب می‌شود تا کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای داشته باشند. خوشبختانه شرکت پاناسونیک، تلفن‌های IP خود را با کیفیت صدای عالی، به بازار عرضه می‌کند.

کیفیت صدای hd

بسیاری از تلفن‌های تحت شبکه پاناسونیک از یک کدک صوتی مخصوص استفاده می‌کنند که سبب می‌شود حتی در سرعت‌های پایین اینترنت هم کیفیت صدای آن‌ها افت نکند. بنابراین با خیال راحت می‌توانید از این تلفن‌ها در مراکز تلفن نرم افزاری خود استفاده کنید.

قابلیت برقراری کنفرانس

بسیاری از تلفن‌های سانترال پاناسونیک از یک کلید با عنوان CONF برخوردار هستند. با فشار دادن این کلید، می‌توانید کنفرانس‌های صوتی (حداقل سه طرفه) را راه‌اندازی کنید. به این ترتیب امکان مکالمه همزمان با چند نفر از همکاران، یا وارد کردن یک همکار دیگر به تماس با مشتری، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

کنفرانس‌های صوتی علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، باعث می‌شوند سرعت انتقال اطلاعات نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کند. در صورتی که تلفن شما از دوربین داخلی برخوردار باشد، می‌توانید از کنفرانس‌های تصویری نیز بهره‌مند شوید.

رایگان شدن تماس‌های داخلی

تلفن‌های سانترال و به طور کلی مرکز تلفن، باعث رایگان شدن تمام تماس‌های داخلی (تماس‌های داخل مجموعه) می‌شود. به این ترتیب، می‌توانید با شماره‌گیری یکی از داخلی‌های دیگر شرکت، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای با او مکالمه کنید. این موضوع قطعا منجر به کاهش هزینه‌های کلی کسب و کار شما خواهد شد.

کلام پایانی

راه‌اندازی یک مرکز تلفن و استفاده از تلفن‌های سانترال، قابلیت‌های فراوانی را در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهد. این تلفن‌ها به منظور استفاده در محیط‎‌های اداری و تجاری، طراحی و روانه بازار می‌شوند. با توجه به اهمیت این محصولات برای مجموعه‌های کاری، در این مقاله به بررسی مهم‌ترین خدمات تلفن سانترال پاناسونیک پرداختیم.

در صورتی که هم‌چنان در ارتباط با این تلفن‌ها سوال یا ابهامی دارید، حتما در بخش نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت، پاسخ‌گوی شما عزیزان باشیم.

5 | (2)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x