تکنولوژی DNR در دوربین های مداربسته چیست ؟

تکنولوژی DNR

یکی از نگرانی های افرادی که از دوربین مداربسته استفاده میکنند این است که آیا دوربین فقط در روز تصویر را نمایش میدهد یا در شب هم میتوانیم بدون اینکه محیط را با چراغ روشن کنیم ، تصویر مطلوبی مشاهده و ذخیره سازی نماییم.

نورپردازی دوربین های مداربسته در گذشته نه چندان دور، از اهمیت زیادی برخوردار بود و با ورود پروژکتور های مادون قرمز ، و یا دوربین هایی که دارای ” ال ای دی ” مادون قرمز بودند ، این مشکل تا حدودی حل شد .
اما تصاویری که در شب توسط دوربین های مداربسته روی مانیتور نمایش داده می شد ، معمولا همراه با برفک هایی بود و از طرفی تصویر کیفیت و شفاویت مورد نیاز را نداشت .
این مساله باعث میشد که تا حدود 30 درصد از کارائی دوربین مداربسته از بین برود و از طرفی روشن کردن محیط در بعضی از مکان ها به دلایل حفاظتی همیشه مقدور نیست و یا بسیار هزینه بر است .

پس مشکل نویز تصاویر چگونه باید برطرف می شد؟

 

تکنولوژی DNR در دوربین های مداربسته چیست ؟
پس از مدت ها تحقیق ، توسط تولید کنندگان بزرگ در سراسر دنیا ، بالاخره دوربین هایی با تکنولوژی DNR = Digital Noise Reduction یا همان ، کاهنده نویز به صورت دیجیتالی به بازار عرضه شد .

برای خرید دوربین مداربسته پاناسونیک می توانید به وبسایت ایده آل گستر مراجعه کنید.

این دوربین ها ، با استفاده از فیلتر هایی نویز های تصویر را حذف میکنند و کیفیت و شفافیت تصاویر به حد مطلوب میرسد .
همانطور که میدانید ، در طراحی سیستم های مداربسته باید قیمت قطعات شامل دوربین های مداربسته و ذخیره ساز ها و …را هم در نظر داشته باشید . ممکن است هزینه یک دوربین با قابلیت دی ان آر کمی در ابتدا بالاتر از یک دوربین معمولی به نظر برسد ، اما هزینه برق مصرفی برای روشن کردن محیط یک پارکینگ ، یا هزینه یک پروژکتور مادون قرمز را هم اگر به هزینه یک دوربین معمولی اضافه نمایید ، متوجه خواهید شد که پس از مدتی ، هزینه های شما بیشتر از حالی خواهد شد که از ایتدا دوربینی با تکنولوژی DNR در پروژه استفاده میکردید .امروزه این تکنولوژی هم در دوربینهای آنالوگ و هم دوربین های تحت شبکه موجود میباشد .
تکنولوژی DNR در دوربین های مداربسته چیست ؟

5 | (1)
Not Found!
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x