تلفن صنعتی

تلفن صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا تلفن‌های صنعتی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، با دوام هستند؟ تلفن‌های صنعتی VoIP بهتر هستند یا آنالوگ؟ اگر این مطلب را مطالعه می‌کنید، قطعا این پرسش‌ها و سوالات دیگر، ذهن شما را درگیر کرده است. پس کافیست تا همراه ما باشید تا به پاسخ‌های خود برسید.

گوشی‌های صنعتی دارای مقاومت در برابر نفوز آب و گرد و غبار و دماهای بالا و پایین هستند. این دمای محیط معمولا بین 30- درجه تا 70+ درجه است. درجه حفاظت یا کد آی‌پی، اصطلاحی در استاندارد آی‌ئی‌سی است. این اصطلاح بر اساس محفظه‌های تجهیزات الکتریکی با کدهای استاندارد که با دو حرف IP در کنار دو رقم، از نظر نفوذ در برابر عوامل خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند. رقم اول که بین ۰ تا ۶ است، سطح حفاظت در برابر جسم سخت خارجی را مشخص می‌کند. رقم دوم بین ۰ تا ۸ است و میزان حفاظت را در برابر نفوذ آب (و نه هیچ مایع دیگر) مشخص می‌کند. هر چه این رقم‌ها بیشتر باشند میزان حفاظت بیشتر است. یعنی ما بالاترین سطح استاندارد که می توانیم داشته باشیم IP68 است.

تلفن های صنعتی دارای کیفیت بسیار مناسب برای مکالمه در محیط های شلوغ و پر صر و صدای صنعتی هستند. همچنین به گونه ای طراحی شده‌اند که در هنگام وقوع حادثه‌ای مانند آتش سوزی دارای استحکام بالایی باشند. از آنجا که در ساخت این تلفن‌ها از مواد و قطعات خاص استفاده می‌شود، دارای قیمتی چندین برابر نسبت به تلفن‌های معمولی هستند. از این مدل گوشی‌ها می‌توان در محيط‌هاى آلوده گازى، صنايع نفت، گاز، کشتیها و پتروشيمى استفاده نمود.

کاربرد تلفن صنعتی

تلفن صنعتی به دلیل مقاومت بالا، کاربردهای زیادی در مکان‌های مختلف دارد. استفاده از این دستگاه محدود به کارخانجات صنعتی، معادن یا پالایشگاه‌های شیمیایی نیست. بلکه در هر محیط چالش‌برانگیزی که احتمال خرابی وجود دارد، می‌توان از آنها استفاده کرد. در اینجا به برخی از این کاربردها و محیط‌ها اشاره می‌کنیم:

استفاده از تلفن صنعتی در محیط‌های نامناسب

تلفن‌های صنعتی معمولا در مکان‌هایی به کار می‌روند که از لحاظ شرایط محیطی، اوضاع نامساعدی دارند. برخی از این محصولات در برابر عواملی چون رطوبت، گرد و غبار، دمای شدید، نفوذ آب و اقدامات خراب‌کاری بسیار مقاوم هستند. در واقع به طور معمول از استانداردهای جهانی IP67 و IP68 استفاده می‌کنند.

مکان‌هایی چون تونل‌های زیرزمینی، استخراج معادن، مراکز پالایشی و پردازش مواد شیمیایی، پست‌های اداره برق و حتی داخل جرثقیل‌های بزرگ بالابر، این محصول کاربرد بسیاری دارد.

تلفن صنعتی برای ارتباطات اضطراری

برخی از این تلفن‌ها را می‌توان در مکان‌های عمومی قرار داد که مردم در صورت کمک خواستن، بتوانند با نیروهای کمکی ارتباط برقرار کنند. این دستگاه‌ها را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که فقط به تماس‌های اضطراری مانند اورژانس، آتش‌نشانی یا پلیس دسترسی داشته باشند. این مکان‌های عمومی می‌تواند متروها، کنار سواحل دریا، تونل‌های بزرگ خیابانی برای گزارش دادن تصادفات و بسیاری دیگر را شامل شود.

استفاده از تلفن صنعتی برای دسترسی به اطلاعات عمومی

برخی از کشورهای در حال توسعه یا توریستی در مراکز عمومی خود تلفن‌هایی از نوع صنعتی را قرار می‌دهند. کاربران یا مسافران دیگر کشورها با مراجعه به این تلفن‌ها می‌توانند به اطلاعاتی از قبیل شماره‌های اضطراری دسترسی داشته باشند. یا اینکه شماره مکان خاصی مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، کتابخانه و بیمارستان‌های نزدیک خود را در آنها پیدا کنند.

تلفن صنعتی در تاسیسات و کارخانه‌ها
تلفن صنعتی در تاسیسات و کارخانه‌ها

کیفیت صدای تلفن‌های صنعتی

یکی از دلایل استفاده از این دستگاه ارتباطی صنعتی، سر و صدای بیش از حد در محیط است. مکان‌هایی مانند بزرگراه‌ها یا تاسیسات صنعتی که صدا به صدا نمی‌رسد، استفاده از این محصول یک انتخاب ایده آل است. به طوری که مکالمات با وضوح و شفافیت بالایی انجام شود.

تلفن صنعتی VoIP یا آنالوگ؟

کلمه VoIP مخفف عبارت “Voice over Internet Protocol” است. یعنی صدا از طریق فایل‌های بسته‌بندی شده در بستر اینترنت منتقل می‌شوند. به طور ساده استفاده از اینترنت برای مکالمه کردن را ویپ (VoIP) می‌گویند. این فایل‌های صدا می‌توانند از طریق شبکه‌های محلی یا خصوصی انتقال یابند.

تلفن‌های آنالوگ به دلیل استفاده از شبکه‌های تلفن سوئیچینگ به PSTN معروف هستند. زمانی که صحبت از وجود استانداردهای ارتباطی، کیفیت صدا، نصب آسان و کاهش هزینه‌ها می‌شود، تلفن‌های صنعتی آنالوگ در مقابل تلفن‌های صنعتی تحت شبکه حرفی برای گفتن ندارند.

در حالی که امروزه شاهد هستیم که مدیران عامل و کارفرماها به دلیل انعطاف‌پذیر بودن VoIP، این نوع تلفن‌ها را بیشتر ترجیح می‌دهند. همچنین کسب و کارها وابستگی زیادی به ارتباطات از راه دور پیدا کرده‌اند. بنابراین سیستم VoIP گزینه مناسبی برای اجرای اهداف ارتباطی آنها به شمار می‌رود.

آشنایی با سیستم تلفن ویپ (VoIP) و نحوه عملکرد آن
بخوانید

مزایای تلفن صنعتی VoIP

در ابتدا باید گفت که این نوع تلفن‌ها با انواع مرکز تلفن و دستگاه سانترال سازگار است. یکی از مزایای این نوع محصولات که در برخی از تلفن‌های تحت شبکه این امکان وجود دارد، عملکرد عیب‌یابی خودکار است. این ویژگی به افراد مرکز کنترل این امکان را می‌دهد، تا از راه دور و به صورت خودکار از مشکلات تلفن آگاه شوند.

دومین مزیت این دستگاه‌های هوشمند، آپدیت نرم‌افزار از راه دور و از طریق اینترنت است. همچنین خاموش یا روشن کردن تلفن از طریق مرکز کنترل به راحتی انجام می‌شود. هزینه‌های نصب، تعمیر و نگهداری از دیگر مزیت این تلفن‌ها است. به صورتی که دیگر کابل‌‌کشی‌های زیاد و تعمیرات آنها به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

و در آخر

امروزه افراد، از مزایای تلفن های صنعتی VoIP آگاهی زیادی کسب کرده‌اند. بنابراین اکثر مشتریان صنعتی، تلفن های صنعتی تحت شبکه را در انتخاب اول خود در نظر می‌گیرند. واقعیت این است که VoIP و تلفن تحت شبکه در سال های آینده محبوبیت زیادی به دست خواهند آورد.

برای آگاهی از قیمت تلفن صنعتی و خرید آن می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت ایده آل گستر، مرکز مجاز محصولات ارتباطی پاناسونیک و از بخش “تماس با ما” با کارشناسان فروش در ارتباط باشید. همچنین از طریق شماره 02181010 📞 می‌توانید با ایده آل گستر در تماس باشید.

سوالات متداول

🏥 آیا از تلفن‌های صنعتی فقط در کارخانجات صنعتی استفاده می‌شود؟

خیر. این تلفن‌ها در مکان‌های مختلف زیر کاربرد دارند:
• بیمارستان‌ها
• پالایشگاه‌های شیمیایی
• تونل‌های بزرگ
• معادن
• مراکز آموزشی
• مکان‌های نظامی

📱 آیا تلفن صنعتی از نوع تحت شبکه هم وجود دارد؟

بله. این محصولات به تلفن صنعتی VoIP معروف هستند که بر بستر اینترنت کار می‌کنند. محبوبیت این نوع دستگاه‌ها روز به روز در حال افزایش است و تلفن‌های آنالوگ در آینده از شانس کمتری برخوردار هستند.

📞 تلفن صنعتی VoIP بهتر است یا آنالوگ؟

به طور قطعی نمی‌توان برتری یکی از آنها را بیان کرد. ولی به طور کل تلفن VoIP از مزایا و برتری محسوسی برخوردار است که بر هیچکسی پوشیده نیست. این بستگی به نوع کسب و کار و بودجه‌ای دارد که تمایل به استفاده از کدام نوع محصول پیش می‌رود.

✔️ مزایای تلفن صنعتی ویپ (VoIP) چیست؟

• نصب و نگه‌داری آسان
• کابل‌کشی کمتر
• به روزرسانی نرم‌افزار از راه دور
• عیب‌یابی خودکار
• کنترل از راه دور (خاموش یا روشن کردن تلفن)

 

5 | (1)
تلفن رومیزی پاناسونیک
تلفن سانترال
فکس لیزری پاناسونیک
سانترال پاناسونیک
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x